La Teulada, nou servei metropolità per a l’autoconsum d’energia solar

La Teulada, nou servei metropolità per a l’autoconsum d’energia solar

L'AMB ofereix suport d'assessorament a la ciutadania i pimes per calcular els costos de noves instal·lacions fotovoltaiques, facilitar l'accés a ajuts i subvencions i fer els tràmits per obtenir pressupostos

L'AMB ha posat en marxa, amb la col·laboració de cinc ajuntaments metropolitans (Viladecans, el Prat de Llobregat, el Papiol, Sant Feliu de Llobregat i Sant Cugat del Vallès), un servei d'assessorament a la ciutadania i pimes en el procés d'instal·lació de plaques solars, així com en la creació de noves comunitats energètiques. Aquest nou servei, anomenat La Teulada, ofereix ajuda a l'hora de calcular els costos derivats d'una instal·lació fotovoltaica (tenint en compte les subvencions existents, bonificacions de l'IBI, opcions de finançament i models alternatius, com el rènting o la contractació a través d'una comercialitzadora). La voluntat és que sigui un sistema de finestreta única (one-stop)

15065.plaquessolarsfotovoltaiquesemaid4a1440 1

El servei també facilita informació sobre eines per tal d'arribar a acords entre veïns (modificació del Codi civil, guies existents), i ofereix informació i recursos en forma de xerrades a les comunitats, una guia de recomanacions i altres instruments. 

image

Assessorament personalitzat 

El procés d'assessorament i guiatge ofert per l'AMB amb el servei La Teulada funciona de la manera següent: 

  • Atenció presencial sota demanda.Mitjançant cita prèvia, s'estableix una sessió d'uns 30 minuts, en un dels espais habilitats als diferents municipis (oficines locals de transició energètica, oficines d'habitatge, etc.). 
  • Resultat de l'assessorament. Entrega d'un informe de potencial fotovoltaic i càlcul d'amortització. 
  • Derivació a FEGiCAT-Gremi,per a la obtenció de pressupostos de diferents empreses especialitzades. 
  • Entrega d'un document tipus llista de comprovació (checklist), com a eina d'avaluació dels pressupostos rebuts. 
  • Seguiment dels assessoraments,juntament amb FEGiCAT. 
  • Durant tot el procés, assessorament a distància mitjançant WhatsApp, correu electrònic i telèfon. 

Redacció / Fotos: Arxiu