Els espais forestals de Sant Vicenç dels Horts estaran vigilats

Els espais forestals de Sant Vicenç dels Horts estaran vigilats

Un dispositiu antiincendis, format per dues persones, informarà el veïnat perquè col·labori en la prevenció dels focs i també recorrerà Santa Coloma de Cervelló i Torrelles de Llobregat

Una patrulla antiincendis vigilarà els espais forestals del municipi baixllobregatí fins a l’1 de setembre, en el marc del Pla d’informació i vigilància contra els incendis forestals (PVI 2020), finançat per la Diputació de Barcelona i que compta amb la col·laboració de l’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts. La finalitat principal és evitar els incendis als boscos i, en cas de produir-se, limitar-ne els efectes. Un vehicle identificat com a PVI recorrerà les zones de Sant Vicenç dels Horts que limiten amb els boscos, així com les de poblacions veïnes (Santa Coloma de Cervelló i Torrelles de Llobregat). En el seu itinerari vigilaran l’espai natural i també informaran el veïnat perquè col·labori en la prevenció dels focs a l’entorn natural.

img 20200531 111714.t5ed470f2.m600.xhh0lkfza

Col·laboració ciutadana

La regidora de Medi Ambient, María Peláez, fa una crida a la “col·laboració ciutadana, que sempre és clau i encara més a l’hora de cuidar dels boscos i les zones de muntanya” . I afegeix: “Aquesta patrulla, conjuntament amb l’aprovació fa unes setmanes del Pla de Prevenció d’Incendis Forestals 2020-2025, ens permet encarar l’estiu amb més recursos per preservar el nostre entorn natural.”

La patrulla del PVI desenvoluparà accions informatives amb el veïnat, a qui explicarà quines mesures cal prendre per evitar riscos d’incendi al bosc. També desenvoluparà accions dissuasives i d’anticipació, per evitar l’inici dels focs forestals.

Redacció / Fotos: Aj. Sant Vicenç dels Horts