
Viladecans va acollir la sortida de la tercera etapa de La Volta Ciclista a Catalunya
Juan Ayuso (UAE) es va imposar a l’eslovè Primoz Roglic (Red Bull-Bora) en un ajustat esprint entre tots dos ciclistes
Viladecans va tornar a ser la capital del ciclisme mundial per un dia. Vint-i-cinc dels millors equips ciclistes del món s'han donat cita al municipi baixllobregatí, a Viladecans The Style Outlets, amb motiu de la 104a Volta a Catalunya. El centre comercial ha acollit una gran festa amb motiu de la sortida de la tercera etapa, de la qual n’ha estat, a més, patrocinador oficial.
Aquesta ha estat l’etapa més llarga de l’edició d’enguany i, també, des de la Volta del 2006: 218,6 quilòmetres fins a La Molina, amb quatre ports de muntanya i 5.000 metres de desnivell positiu entremig. El recorregut va començar al mateix The Style Outlets i ha passat per diverses poblacions de la nostra comarca entre les quals destaca Molins de Rei, que va acollir el primer esprint intermedi.
L’alcaldessa de Viladecans, Olga Morales, ha sigut l’encarregada de tallar la cinta, acompanyada pel president de la Volta, Rubèn Peris; el director de Neinver, Eduardo Ceballos; el representant del Departament d’Esports de la Generalitat, César Thovar; i el president de Ferrocarrils de la Generalitat i exalcalde de Viladecans, Carles Ruiz.
Ajustada arribada
El guanyador de l’etapa d’ahir va ser Juan Ayuso (UAE) per davant de l’eslovè Primoz Roglic (Red Bull-Bora) en un ajustat esprint entre tots dos ciclistes. El vilanoví Marc Soler (UAE) va ser un dels grans animadors del tram final treballant per Ayuso i fins i tot ha flirtejat amb la possibilitat d’endur-se l’etapa. Ayuso, pletòric en aquest inici de curs, li va arrabassar el lideratge al britànic Mattheuw Brennan (Visma/Lease a Bike), amb un marge de sis segons sobre Roglic.
Encara hi haurà una darrera oportunitat de veure la Volta passar pel Baix Llobregat en aquesta edició. Serà el diumenge, 30 de març, al voltant de les 11.09 hores del matí, amb un esprint intermedi per l’avinguda de la Generalitat a la plaça d’Europa (Viladecans).
Redacció / Fotos: La Volta-Aj. Viladecans-Esports3