Un accident deixa fora del Dakar a la corberenca Laia Sanz

Un accident deixa fora del Dakar a la corberenca Laia Sanz

El santfeliuenc Jordi Juvanteny ja és colíder de la categoria Mission 1000, mentre que el molinenc Xavi Foj millora posicions a la classificació

 

Decepció de les grans a la primera etapa del Dakar. Laia Sanz ha hagut d'abandonar a conseqüència de l'accident que ha patit al quilòmetre 330 de l'etapa. Sanz i el seu copilot, Maurizio Gerini, han estat mirant de reparar el cotxe per poder continuar en competició i han aconseguit arribar al final d'etapa. Però els comissaris, després de revisar el vehicle, han trobat que l'arc de seguretat estava malmès, i els han prohibit la sortida en la jornada d'aquest diumenge. D'aquesta manera, Laia Sanz no podrà completar el recorregut de principi a fi per primera vegada en quinze anys. 

La jornada es va torçar aviat per a la pilot corberenca quan, poc després de començar, va tenir problemes de transmissió en la seva Century CR-6T. Posteriorment, es va afegir un error generalitzat de les tauletes electròniques del llibre de ruta i el GPS. Malgrat els contratemps, la de KH-7 estava marcant bons parcials (P21, P19, P20, P24…) i s'estava posicionant molt bé de cara a l'ordre de sortida per a demà, la segona etapa, la crono de 48 hores. Però superat el control de pas del quilòmetre 330, el sud-africà Giniel de Villers (Toyota) l'ha avançat i, instants després, amb una visibilitat nul·la, ha succeït el contratemps.

Una pena començar el Dakar així. Ens havíem quedat sense la tercera marxa en el quilòmetre vint. Després, ficats dins de la pols, ens havien deixat de funcionar tots els instruments de navegació, així que havíem decidit anar supertranquils per a acabar l'etapa, i a setanta quilòmetres del final, hem enxampat una pedra que no hem vist per la pols i hem bolcat. Estic molt dolguda, perquè estàvem anant molt bé, tot i que ens havien passat coses. Fa molta ràbia haver tingut tan mala sort quan anàvem bé; creia que podia ser un bon any”, explicava en les seves xarxes socials des del mateix punt de l'accident.

Gran etapa

D’altra banda, el KH-7 ECOVERGY Team no ha trigat a presentar les seves credencials per a revalidar el triomf en el desafiament Mission 1000 del Dakar. Jordi Juvanteny, José Luis Criado i Xavi Ribas han estat els primers a completar la primera etapa “seriosa” de la prova –així l'ha definit el copilot José Luis Criado– i han sumat el major de punts de bonificació del dia, 15. El camió MAN 6x6 amb els colors de KH-7, alimentat per un sistema mixt d'Hidrogen / HVO (oli vegetal hidrotratado), ja és colíder de la categoria Mission 1000, amb 30 punts, empatat amb la motocicleta de Benjamín Pascual (en Mission 1000, motos, cotxes i camions competeixen junts).

El pilot Jordi Juvanteny estava radiant en finalitzar amb tan bona nota aquesta primera etapa, un bucle al voltant de Bisha, amb 93 quilòmetres cronometrats per als Mission 1000: “La veritat és que ens ha anat molt bé. L'etapa era molt fanfarrona, molt arenosa, perfecta per a les nostres característiques. L'hem completat amb molta soltesa i anant ràpids.”

Aquest diumenge, la segona etapa del Dakar en la categoria de Mission 1000 té 85 quilòmetres cronometrats, d'un total de 462. El KH-7 ECOVERGY Team lluitarà per fer-se amb el lideratge en solitari.

Recupera terreny

Mentrestant, el molinenc Xavi Foj també ha fet una gran etapa, ocupant la posició 99 amb el seu ORYX. Ara, el baixllobregatí passa a estar entre els millors cent en cotxes de la classe T3.1: Lightweight Prototype Cross-Country. 

Redacció / Fotos: Mediagé Comunicación