L’espluguina Paula Blasi, campiona d’Europa Sub 23
Featured

L’espluguina Paula Blasi, campiona d’Europa Sub 23

La ciclista, de 22 anys, es va penjar l’or després d’aconseguir el bronze en el mundial

 

Paula Blasi es va proclamar campiona d’Europa de ciclisme en ruta en categoria sub 23 a l’Ardecha i Droma (França). L’or assolit per l’espluguina va confirmar la seva gran temporada després d’haver-se penjat el bronze en el mundial de Kigali (Ruanda). 

La ciclista, que ja forma part de l’UAE, va remuntar en el tram final i va confirmar el seu gran estat de forma, travessant la meta de Guilherand-Grages en solitari. Sobre un recorregut de 87,5 quilòmetres, Blasi va avantatjar de nou segons un grup de tres corredores. L’argent se’l va endur la italiana Eleanora Ciabbocco, a qui Blasi ja va superar en l’esprint en la lluita pel bronze en el mundial, i la francesa Julie Bego, que va guanyar el bronze.

“Jo amb el que havia passat a Ruanda ja em donava per satisfeta, l'Europeu era un regal, el meu únic objectiu era lluitar fins al final. Sabia que el recorregut m'afavoria, el nivell ha estat molt alt, s'ha anat molt ràpidament, però gràcies a la gran feina de l'equip hem aconseguit portar-nos el mallot de campiona per a casa”, va explicar Blasi. A més va detallar que des de les dues primeres voltes “ens vam adonar que el circuit era ratoner en l'entrada a la recta de meta, així que l'equip ha estat controlant que jo estigués sempre ben col·locada. I ja en l'última volta, quan la prova estava seleccionada, ja que a penes en quedàvem 10, entre Bego i Ciabocco han posat ritme en l'últim port i ens n’hem quedat quatre al capdavant. Ja en els dos últims quilòmetres, quan semblava que estàvem pensant en l'sprint, he atacat, s'han mirat i m'he posat en mode contrarellotge fins que ja he vist que no m'agafaven i he pensat: ‘cal gaudir-ho perquè això és una bogeria.”

Marçal Fontanals / Fotos: RFEC