Julián Carmona-Luis Robles, un tàndem d’èxit a la pesca esportiva

Julián Carmona-Luis Robles, un tàndem d’èxit a la pesca esportiva

El cornellanenc, establert a Viladecans, i el gavanenc han aconseguit importants èxits a la modalitat de mar-costa a nivell català i nacional

La comarca del Baix Llobregat té grans especialistes en el món de la pesca esportiva, especialment a la modalitat de mar-costa. És el cas de Julián Carmona i Luis Robles. El cornellanenc, establert fa un temps a Viladecans, i el gavanenc, han aconseguit importants èxits a nivell català i nacional per al seu club, l’Associació de Pescadors Esportius de Viladecans. La temporada 2021 i la 2022 es van proclamar campions d’Espanya en la categoria sènior de la modalitat de duo. El 2023 no van tenir gaire sort -van acabar entre els sis primers de Catalunya, però no es van poder classificar per al d’Espanya-. Malgrat això, mantenen intacta la seva il·lusió per tornar a conquerir títols per a la pesca baixllobregatina i catalana. “Ara comença una nova temporada i esperem classificar-nos per als estatals i poder estar entre els millors. També desitjo que em vagi bé en la competició domèstica i a finals d’any hi ha el Campionat de Catalunya per Equips on m’agradaria fer un bon resultat”, explica Carmona.

WhatsApp Image 2024 03 22 at 12.02.13 2

WhatsApp Image 2024 03 22 at 12.02.13 1

“Hi ha molts factors que condicionen que tinguis una bona competició o no. Per exemple l’aigua, el vent, les marees, el tipus de fil, el sector que et toqui, el tipus de peix, o si és de dia o de nit, entre altes”, afirma Carmona. Per al cornellanenc, és un esport “molt maco on cal ser bastant actiu i pots començar a practicar-ho en qualsevol moment. Només t’han d’apropar a una botiga, comprar el material i apropar-se a la platja on qualsevol persona que pesqui et podrà ajudar. A la nostra associació també l’informarem de tot.”

WhatsApp Image 2024 03 22 at 12.02.13

WhatsApp Image 2024 03 22 at 12.02.12

El litoral del Baix Llobregat presenta un ampli ventall de possibilitats per pescar. Ja sigui al Prat de Llobregat, Viladecans, Gavà o Castelldefels. Per a Carmona, les platges castelldefelenques “són les millors per a mi. A Viladecans ja una zona protegida on no es pot pescar.”

Redacció / Fotos: Julián Carmona