
Reig Jofre guanya 5,5 milions d’euros fins al passat juny
L’empresa farmacèutica santjoanenca va obtenir el 56% dels ingressos en els mercats internacionals
Reig Jofre va tancar el primer semestre de l'any amb un benefici de 5,5 milions d'euros, un 2% menys que un any enrere, ha comunicat aquest dimarts a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). Els ingressos de la farmacèutica van ser de 173 milions, un 10% interanual més, mentre que el Ebitda registrat va ser de 20,1 milions, un 13% més. L'empresa, ubicada a Sant Joan Despí, ha explicat que el creixement en les vendes es deu a l'augment constant de la demanda d'antibiòtics, el "sòlid" avanç del negoci dermatològic, el creixement de la marca Forté Pharma i l'augment de l'activitat CDMO en la planta de Suècia, al costat de l'avanç de l'expansió internacional.
El 56% dels ingressos van ser obtinguts en els mercats internacionals, i Reig Jofre ha explicat que el Ebitda obtingut és "fruit del focus en rendibilitat de producte i la contenció d'altres despeses d'explotació". El CEO de l'empresa, Ignasi Biosca, ha explicat que les "fortaleses, un 'expertise' tecnològic únic i l'accés i proximitat amb la innovació" asseguren un creixement sostenible en el futur.
D’altra banda, la inversió en el primer semestre va ser de 13,6 milions d'euros, destinats a incrementar la productivitat i capacitat de les plantes de Toledo i Barcelona (8,9 milions), a l'activació de projectes de R+D (1 milió) i als projectes d'integració vertical en biotecnologia (3,7 milions). El deute financer net de l'empresa es va situar en 69 milions d'euros, la qual cosa representa 1,8 vegades el Ebitda, al mateix nivell que en el primer semestre de l'any passat. Per part seva, el marge brut va superar els 103 milions d'euros, un increment interanual de l'11%.
La divisió Pharmaceutical Technologies va créixer un 9%, fins als 78,4 milions de facturació, amb un increment del 40% en les vendes internacionals, impulsades pel contracte per a la reserva de capacitat productiva amb la Comissió Europea (EU-FAB). Speciality Pharmacare va facturar 57,7 milions, un 19% més --el major increment d'ingressos--, mentre que Consumer Healthcare va registrar un volum de negoci de 36,6 milions i es va mantenir pla.
Redacció / Foto: Arxiu