Griffiths no descarta acomiadaments a la planta de Martorell de Seat

Griffiths no descarta acomiadaments a la planta de Martorell de Seat

El CEO va lamentar que la companyia estigui subjecta als aranzels que la UE ha imposat als cotxes elèctrics fabricats a la Xina, entre els quals hi ha el Tavascan

Wayne Griffiths, CEO de Seat i Cupra, va lamentar que la companyia estigui subjecta als aranzels que la Unió Europea (UE) ha imposat als cotxes elèctrics fabricats a la Xina, com és el cas del model de Cupra Tavascan: "Corre perill la nostra empresa".

GMkHY8jXcAE9HUa

Després de la presentació a Barcelona del nou model Cupra Terramar, un esportiu electrificat que arribarà als carrers a principis de novembre i que Griffiths espera que ajudi a "guanyar molts clients" i fer créixer la marca, segons informa Europa Press. Segons Griffiths, actualment, si es mantenen els aranzels per al Tavascan, per cada cotxe que venguin estaran "perdent diners", la qual cosa afectarà el tancament de comptes d'aquest 2024, encara que va rebutjar la idea de pujar el preu del vehicle (uns 52.000 euros). "Aquests aranzels estaven tenint el propòsit d'evitar que vingués una allau de cotxes barats de la Xina, cotxes xinesos, de marques xineses, el nostre cotxe no és barat, és una marca europea, és un disseny europeu", va defensar. En aquest sentit, va avançar que estan en converses amb el Govern d'Espanya i amb la Unió Europea per a trobar una solució individual per a la seva "situació especial", com la de baixar o suprimir el percentatge actual del 21% d'aranzels, una cosa amb la qual Griffiths es va mostrar confiat.

F j k7CWcAEp Jo

Baixa producció

A més, va alertar que els aranzels poden afectar la fabricació: "Tindríem en el pitjor dels casos, que reduir la producció dels cotxes que fabriquem a Espanya, per a arribar al nivell de CO₂ que hem de complir", en referència a les normatives europees. Preguntat per la possibilitat de traslladar la producció d'aquest cotxe a Europa, Griffiths va rebutjat la idea perquè ja han invertit a la Xina i "doblegar les inversions seria molt difícil per a fer rendible el projecte."

Preocupació
Griffiths va reiterar que la seva màxima preocupació és que "el cotxe elèctric a Espanya no arrenca", per la qual cosa ha demanat que el Govern aprovi incentius fiscals que donin avantatges als clients que apostin per comprar aquest tipus de cotxes.

GQm4xnZXwAA0jUd

En referència a la primerenca electrificació de la planta de Martorell, va dir que prefereix "tenir un futur prematur que no tenir un futur", per la qual cosa va advocar per lluitar per l'electrificació. Preguntat per si l'anunci del grup d'automoció Volkswagen no va descartar el tancament de plantes i els acomiadaments forçosos a Alemanya pot afectar a Martorell, ha dit que no: "Hem fet els deures."

Redacció / Fotos: Arxiu-Seat