Estarà acompanyat pel president del Govern, Pedro Sánchez, en un gest de suport a la indústria de l’automòbil
El rei Felip VI i el president del Govern, Pedro Sánchez, preveuen viatjar divendres que ve a Catalunya per visitar la fàbrica de Seat a Martorell en un gest de suport a la indústria de l'automòbil. Fonts del Govern central han informat que, a l'espera de confirmació oficial, la previsió és que el dia 5 de març, el rei, acompanyat pel cap de l'Executiu, protagonitzin la visita que tenien programada inicialment pel 21 de desembre passat. No obstant això, no va ser possible aquella data a causa que Sánchez va haver de guardar quarantena després d'haver estat en contacte dies abans amb el president francès, Emmanuel Macron, qui havia donat positiu per coronavirus.
La visita del rei acompanyat pel president del Govern espanyol a la fàbrica de Seat a Martorell pretén ser una mostra de suport al sector de l'automoció enmig de les dificultats que està travessant a causa de la crisi econòmica provocada per la COVID-19.
Felip VI i Sánchez viatjaran a Catalunya dies després dels actes violents que s'estan vivint als carrers de diverses ciutats, principalment Barcelona, per la presó del raper Pablo Hasél. El president del Govern central va acompanyar també al rei a Barcelona el passat 9 d'octubre en una visita al Consorci de la Zona Franca.
L'acte del divendres arriba després de les informacions sobre l'última regularització fiscal del rei Joan Carles, assumpte després del qual Sánchez ha tornat a expressar el seu total suport a l'actual cap de l'Estat enfront del seu rebuig a les conductes “incíviques” del rei emèrit.
Electrificació
En el plànol empresarial, la visita arriba en un context marcat per les apel·lacions de Seat al Govern espanyol perquè es comprometi a fons amb l'electrificació d'Espanya. En concret, el passat 22 de febrer el president de Seat, Wayne Griffiths, va revelar que hi havia “discussions prou avançades amb el Govern espanyol” perquè la planta de Martorell pugui fabricar un cotxe elèctric el 2025, però va reclamar al Govern central, entre d'altres coses, poder comptar amb una planta de bateries “a prop.”
El juliol de l'any passat, Seat va presentar un pla d'inversió fins a 2025 de 5.000 milions per a nous projectes i vehicles, i va assegurar que pretenia que la planta de Martorell fabriqués automòbils elèctrics a partir d'aquell any. Ja llavors, Seat, que l'any passat va complir 70 anys de vida, va puntualitzar que no podia fer sola aquesta aposta, sinó que requeria de l'ajuda del Govern espanyol.
En aquest sentit, a més d'una fàbrica de bateries, Seat reclama al Govern central que estimuli la venda de vehicles elèctrics i híbrids a Espanya, amb ajudes per a la compra dels mateixos, i també habilitant la necessària infraestructura de recàrrega.
Fonts sindicals asseguren que la visita del divendres pot servir perquè el Govern espanyol ressalti el seu compromís amb el cotxe elèctric i amb l'ús de fons europeus per accentuar aquesta aposta, però que el grup Volkswagen pot demorar la seva decisió sobre aquest nou elèctric fins a finals de 2021.
Redacció / Fotos: Seat-Arxiu