La companyia unifica les seves marques comercials a Espanya -Ciments Molins Industrial, Promsa, Propamsa, prellisa-Prenavisa i Precon- en una mateixa identitat comunicativa
Ciments Molins ha decidit escurçar el seu nom a Molins per a agrupar sota una sola marca els seus sis negocis: ciment, formigó i àrids, economia circular, solucions per a la construcció, solucions prefabricades i paisatge urbà, segons informa Europa Press. Ho ha explicat en una trobada amb periodistes el CEO de Molins, Julio Rodríguez, al costat del seu successor Marcos Cela, que serà el conseller delegat després de la junta general d'accionistes al juny. Així, la companyia unifica les seves marques comercials a Espanya -Ciments Molins Industrial, Promsa, Propamsa, prellisa-Prenavisa i Precon- en una mateixa identitat comunicativa.
"No apareix la paraula ciment, no és per res, estem molt orgullosos, ens va molt bé fabricant el ciment i continuarem fabricant ciment cada vegada més sostenible", ha defensat Rodríguez. Per a ell, el nou nom explica "millor el que és l'empresa avui i el que vol ser en el futur" i engloba els nous productes que existeixen, més enllà del ciment.
Actualment, el 59% de les vendes de la companyia corresponen al ciment; el 18%, als prefabricats; el 12%, als morters especials i als sistemes d'aïllament, i l'11%, al formigó. En aquest procés, Molins no canvia el nom de Escofet i de Calucem, sinó que en tots dos casos s'afegirà un 'by Molins' en els seus logos.
El nou nom no implica canvis jurídics: "El que canviem és la nostra manera de presentar-nos enfront dels clients, desenvoluparem més sinergies comercials entre els negocis", diu Rodríguez. Encara que no ha concretat dades, l'empresa ha fet una "inversió important" en el canvi de nom, ja que s'han de modificar els logos i rètols de tots els vehicles i centres de treball. Preguntat pel trasllat de la seu social de nou a Catalunya, després d'anar-se en 2017 a Madrid, ha dit que la qüestió "no està damunt de la taula" del consell.
La cementera també llançarà al mercat "en els pròxims dies" la marca Susterra, que agruparà tots aquells productes que siguin sostenibles. És a dir, aquells que tinguin contingut reciclat, que redueixin les emissions de carboni en un 20% o que millorin les condicions de treball dels empleats.
Redacció / Fotos: Cimens Molins-Arxiu