L’empresa ha escollit la ciutat de la ministra de Transports, Raquel Sánchez, per reivindicar la seva postura i responsabilitzar l’exalcaldessa del decret llei que restringeix aquest negoci a favor del taxi
L'empresa de VTC Cabify ha arrencat a Gavà, el municipi del qual va ser alcaldessa la ministra de Transports, Raquel Sánchez, una campanya de reivindicacions per demanar que es prorrogui el període transitori que es va donar a les comunitats autònomes perquè regulessin l'activitat de les VTC. Cabify, en el seu missatge, denuncia les “injustificades” diferències de regulació del sector de les VTC a les diferents comunitats autònomes.
El cartell que han col·locat a Gavà hi diu: “R. Sánchez, el teu Cabify t'està esperant a Madrid. Encara que no vulguis que els teus veïns de Gavà viatgin en VTC, no et preocupis, hi podràs seguir viatjant en altres ciutats.”
Cabify està reclamant una extensió del període transitori de quatre anys que el govern central va donar a les comunitats autònomes perquè regulessin l'activitat de les VTC i que finalitza el 30 de setembre, ja que la immensa majoria no ho han fet.
Algunes empreses del sector han interposat recursos administratius davant el Ministeri de Transports, en els quals argumenten que els quatre anys de moratòria no han estat suficients per compensar o amortitzar la inversió efectuada pels propietaris de les llicències de VTC a causa de la paralització de l'activitat per l'estat d'alarma en la pandèmia i la impossibilitat d'obtenir ingressos.
Segons ha indicat Cabify aquest divendres en un comunicat, la regulació per a les VTC impulsada pel Ministeri de Transports el 2018, a través d'un reial decret llei, quan José Luis Ábalos era el ministre, ha generat aquestes diferències en la regulació entre comunitats autònomes.
Segons la companyia, algunes comunitats autònomes han regulat l'activitat de les VTC “sobre la base dels interessos polítics dels diferents partits i governs, influïts per les pressions d'una part del sector del taxi i sense tenir en compte el benefici dels usuaris, treballadors ni empreses del sector VTC.”
Cabify diu que, tot i que està en contra del reial decret llei que es va fer, l'ha complert “escrupolosament”, mentre que el Ministeri de Transports està incomplint “l''objectiu indemnitzatori” que té la normativa per compensar aquells que van pagar per llicències de VTC abans que existís la citada llei.
Per a Cabify, el Ministeri va incórrer en un error de gestió en tramitar les sol·licituds d'indemnització, la qual cosa ha impedit que empreses i autònoms que van invertir en llicències, abans del reial decret llei, hagin obtingut una compensació.
Cabify cita un estudi d'investigadors de la Universitat de Barcelona en el qual s'estima que el govern espanyol hauria d'ampliar en dos anys el període transitori per a les VTC per la pandèmia de la covid i adverteix de la possible presentació de reclamacions patrimonials amb un cost considerable per a les arques públiques.
Segons denúncia, el sector de les VTC ha intentat obrir vies de comunicació amb el Ministeri, però no ha obtingut resposta.
Redacció / Fotos: VTC Cabify-Arxiu