Així ho ha anunciat el director de comunicació de la companyia aèria hongaresa, Daniel De Carvalho, qui ha carregat contra la decisió del Govern, a qui ha acusat de "forçar ara als passatgers d'avió a pagar en forma de taxes per les terminals aeroportuàries banyades en or que ha construït".
L'executiu de Wizz Air ha qualificat d’ "exagerat" l'augment d'impostos, que ha atribuït "als milions gastats per Aena en la construcció de terminals i en ampliacions totalment innecessàries", així com a "subvencions a Spanair i Air Nostrum, companyies sense valor".
En total, l'aerolínia de baix cost suprimirà 344 vols des d'Espanya, el que es traduirà en la pèrdua de 70.000 passatgers, sobretot en els aeroports de Barajas i del Prat, a partir de la tardor. "Si els costos baixos desapareixen, és normal que alguna de les nostres rutes també ho faci", ha exposat De Carvalho.
Wizz Air eliminarà la ruta que uneix Barcelona amb Poznan (Polònia), a més de les connexions Madrid-Katowice (Polònia) i Madrid-Praga (República Txeca). Així mateix, retallarà la freqüència en una quinzena de trajectes, com els que connecten les ciutats de Barcelona, Madrid i València amb Budapest (Hongria), Sofia (Bulgària) o Bucarest, Timisoara i Targu Mures (Romania).
Paral·lelament a les supressions de rutes a Barcelona, Madrid i València, Wizz Air, amb seu central a Ginerbra (Suïssa), ha començat a negociar la seva arribada als aeroports de Girona i de Reus.
Segons ha dit De Carvalho, en tractar-se d'aeroports "més barats", els passatgers podrien volar amb preus més baixos.
L'aerolínia, que va començar a operar a Espanya l'any 2004 amb dues rutes i 30.000 usuaris, fins a arribar el 2012 les 34 rutes i els 1,4 milions de viatgers, vola des dels aeroports de Madrid, Barcelona, Girona, Saragossa, Màlaga , Alacant, València i Palma de Mallorca a diferents ciutats d'Hongria, Bulgària, Romania, Polònia, Ucraïna, República Txeca i Lituània.
Héctor Marín | Foto: Arxiu