L'activitat de la companyia s'havia concentrat, fins llavors, en les seves instal·lacions a la Zona Franca de Barcelona, on va néixer el 1950 i va fabricar el seu primer vehicle, el model 1400, l’any 1953.
El 22 de febrer de 1993, el rei Joan Carles I descobria la placa commemorativa de la inauguració, en presència del llavors nou president del Grup Volkswagen, Dr Ferdinand Piëch, avui president del Consell de Supervisió.
Martorell es va convertir en una de les plantes de fabricació d'automòbils més modernes d'Europa.
La segona generació de l'Ibiza i el Còrdova van ser els primers models en sortir de la línia de producció, a un ritme de 1.500 unitats diàries al mes de desembre d'aquest mateix any, que va acabar amb una producció de 140.275 vehicles, segons dades aportades aquest dijous per Seat.
En aquests 20 anys, a les instal·lacions de Martorell s'han produït gairebé 8 milions d'automòbils d'una gamma de 32 models.
Des de la primera generació del Toledo fins el flamant nou León, passant per la furgoneta Inca, el Arosa, l'Altea o l'Exeo.
En l'actualitat, Seat fabrica a Martorell les tres versions de l'Ibiza, el nou León, la família completa de l'Altea, l'Exeo i Exeo ST i l'Audi Q3.
A la Zona Franca de Barcelona, la companyia manté una part de les instal·lacions per a la fabricació de peces estampades de carrosseria.
“En els seus 20 anys d'existència, Martorell sempre ha anat a més. Gràcies a les contínues inversions en tecnologia i un personal molt preparat, hem millorat en qualitat i perfecció, tant en els nostres productes com en els processos”, destaca el vicepresident de Producció de Seat, Dr Andreas Tostmann.
Martorell produeix per Seat i també per altres marques del Grup Volkswagen. En el període 1995-2003 va fabricar quatre models de la gamma VW Polo i Caddy i, el 2011, va iniciar la producció de l'Audi Q3, el primer cochepremium fabricat a Espanya.
Redacció | Foto: Seat