

Aquesta comissió es troba oberta a qualsevol participant que es vulgui sumar a la iniciativa en qualsevol moment del seu desenvolupament, per tal de donar suport a la tasca de la Plataforma d'Afectats per les Hipoteques (PAH), i facilitar en la mesura del possible, les seves actuacions i peticions. La iniciativa neix del recolzament donat des de l’ajuntament a la plataforma a través de l’aprovació d’una moció d’alcaldia en la que s’instava al govern de l´estat a modificar la Llei Hipotecària, amb la finalitat de regular la dació en pagament i instaurar les mesures necessàries per evitar els desnonaments per motius econòmics.
Des de la PAH es convida a les persones afectades per un desnonament, o simplement que necessitin assessorament respecte a possibles actuacions de les entitats financeres respecte a les seves hipoteques, a que es posin en contacte amb la Carmen Cantos, representant de la PAH, al telèfon 605567108 o a l’adreça electrònica
Redacció / Foto: Arxiu




La companyia química La Seda de Barcelona, amb fàbrica al Prat de Llobregat, ha reduït les seves pèrdues un 54 % durant els nou primers mesos de l'any, en comparació amb el mateix període de l'any anterior. Així, l'empresa tanca octubre amb 16 milions en números vermells.
Bona part de la reducció de pèrdues té a veure amb la capacitat de producció actual de la fàbrica (al 100 % ) de glicol, que normalment s'utilitza com a additiu anticongelant per a l'aigua dels radiadors de motors.
La producció del químic ha augmentat no només per l'increment de l'activitat a la planta del Prat, sinó també per la forta demanda de clients externs.
La limitada disponibilitat de glicol al mercat internacional, i la dificultat per a produïr la substància, ha permès a La Seda aprofitar al màxim la seva principal matèria primera, l'etilè.
Segons l'empresa, el benefici aconseguit en aquest tercer trimestre ha estat de 6 milions d'euros, enfront dels 0,8 milions d'euros del mateix període de 2010.


Els portaveus dels grups polítics que ha tingut representació a l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat (ICV-EUiA-ISF, PSC, CiU, PP i ERC), s’han reunit avui al Parlament de Catalunya amb els portaveus dels grups amb representació a la Cambra per reclamar l’execució del soterrament de les vies a la localitat.
L’alcalde de Sant Feliu, Jordi San José, ha remarcat la voluntat de l'Ajuntament de demanar una reunió amb el Ministeri de Foment i amb els grups del Congrés dels Diputats després de les eleccions generals. En aquest sentit, l’alcalde ha afirmat que exigirà el compromís de licitació de les obres al nou responsable de Foment.
Després de la reunió, els representants dels grups al Parlament han reiterat el seu compromís de donar suport a la reclamació presentada per la unitat política de Sant Feliu.
L'any passat, el secretari d’Infraestructures, Víctor Morlán, anunciava que el soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat quedava congel·lat a l'espera d'una millora pressupostària de l’Estat.
Les obres, que havien de començar al 2010, tenen un pressupost de 130 milions d'euros, i suposarien la creació d'una avinguda urbana d' 1,3 kilòmetres, guanyar un nou espai urbà de 52.000 metres quadrats i la construcció de 660 vivendes.


L'Ajuntament de Begues ha aprovat a les ordenances fiscals per a l'any 2012 una reducció del 0,5 per cent a la pressió fiscal directa als ciutadans, amb la disminució d'impostos i l'augment lineal de l'IPC (2,6 per cent) de les taxes.
L''impost de vehicles de tracció mecànica és el que més notarà la mesura amb un reducció d'un 66 per cent, amb la previsió de recuperar flotes d'automòbils d'empreses i equilibrar la baixa en la recaptació.
Per contra, hi hauràn taxes que augmentaràn, com la de la Llar d'Infants (un 6 per cent), a causa de la retirada de la subvenció de 29.000 euros per part de la Generalitat i d'un dèficit anual del servei d'uns 225.000 euros.
Les taxes de baixa incidència recaptatòria com l'ocupació del domini públic i la del cementiri municipal s'incrementaràn un 4,48 per cent i un 6,85 per cent respectivament.


L’Ajuntament de Pallejà ha aprovat la taxa de recollida de residus urbans que entrarà en vigor a partir de l’any vinent a la localitat.
Com a la gran majoria de municipis catalans, aquest tribut suposa que el servei de recollida d’escombraries actuarà a tots els domicilis i establiments comercials del municipi.
L’aplicació d’aquesta taxa estava ja recollida al pla de sanejament econòmic que s’aplica al municipi des del 2010 i que va ser aprovat amb els vots de l’equip de govern -CiU, PDF i Jà- i del grup municipal del PSC.
En el moment de la implantació del pla, destinat a eixugar el deute generat en la primera meitat de l’anterior legislatura -3.230.000 euros-, aquesta mesura es va deixar en suspens a l’espera de comprovar l’evolució de l’economia local.
A partir del 2012, Pallejà comptarà amb aquesta taxa. Fins que arribi la mesura, la localitat continua sent un dels pocs municipis catalans on els ciutadans no assumeixen cap part de la despesa que genera la recollida dels seus propis residus.


L'Ajuntament de Castelldefels congelarà la major part dels tributs el proper any i la reduirà els índexs que calculen els impostos de Béns Immobles (IBI).
La mesura va ser aprobada ahir al ple municipal gràcies a la majoria absoluta de l’equip de govern, format pel PP, CiU i els independents AVVIC.
L’alcalde de la localitat, Manuel Reyes, ha assegurat que és “la major rebaixa fiscal dels últims anys".
També es reduirà l'Impost d'Activitats Econòmiques (IAE) per a les persones que encetin una nova activitat empresarial durant el proper any, amb una bonificació de fins al 50% durant 5 anys.


L'empresa automobilística Seat ha tancat els nou primers mesos de l'any reduint els seus números vermells a la meitat, si es comparen els seus registres amb els del mateix període de 2010.
Segons fonts de la companyia, Seat ha tancat els nou primers mesos de l'any amb unes pèrdues de 101 milions d'euros, fet que suposa reduïr en un 53% els 218 milions que va perdre al 2010.
La positiva evolució de les vendes mundials de la marca és la principal responsable d'aquest millora de les pèrdues, ja que les seves matriculacions al mercat espanyol, principal destinatari per als seus vehicles, ha registrat una forta caiguda.
Les dades optimistes deixen bons números a la fàbrica de Martorell, que ha comercialitzat -durant aquests 9 primers mesos-, un total de 267.000 vehicles a tot el món, un 2,69% més comparat amb les 260.000 unitats venudes a l'exercici anterior.


L'empresa Roca, dedicada a la fabricació de productes de bany, ha presentat un expedient de regulació d'ocupació (ERO) de suspensió temporal que afecta al seu centre de Gavà, a més dels centres d'Alcalá d'Henares (Madrid) i Guadaira (Sevilla).
La companyia ha informat que, a la fàbrica de Gavà, la suspensió durarà dos mesos i s’aplicarà durant el 2012, afectant a 587 treballadors.
Segons l'empresa, la crisi de la construcció ha provocat una caiguda de vendes dels seus productes. Així, Roca ha optat per presentar aquest ERO -que només afectarà a l 'àrea de producció-, amb el que pretén "adaptar la producció a la demanda actual del mercat".
Després de presentar la proposta als sindicats, la multinacional resta ara pendent d'iniciar un període de consultes per a poder dur a terme la mesura.
Al gener 2009, la companyia ja va presentar un ERO que va afectar a 1.030 treballadors de la planta de Gavà.



Audi ha retallat les previsions de fabricació del Q3 per aquest any en 8.000 unitats, fet que suposa reduïr la producció en un 40% respecte a l'encàrrec inicial d'Audi a Seat per 2011, de 20.000 unitats.
D'aquesta manera, es retarda el llançament del nou Q3, tot i que Audi manté la seva previsió de fabricar 100.000 vehícles cada any a partir de 2012.
Tot i el descens de l'activitat productiva a la planta de Seat Martorell -encarregada de la producció del nou model-, fonts de les dues companyies asseguren que aquesta baixada no afectarà a la plantilla de treballadors.
Més informació





L'Impost de Béns Immobles (IBI); el de vehicles de tracció mecànica; el d'activitats econòmiques o el d'el.liminació de residus són alguns dels que s'incrementaran en un 3% el proper exercici al 2012.
L'increment de taxes i impostos per a l'any vinent ha estat aprovat al ple municipal de la localitat amb el vot a favor de CiU -que té majoria absoluta al consistori-, i ICV -a l'oposició-. PSC, PP y ERC s'han abstingut en la votació de la proposta.
Els impostos i les taxes municipals pugen d’un 3 per cent, corresponent a l’IPC (Índex de Preus al Consum) interanual català d’agost del 2010 a agost del 2011.


El Ministeri de Foment ha decidit ajornar tres mesos la privatització de la gestió dels aeroports de Barajas i El Prat per la desfavorable situació econòmica del mercat.
Segons un comunicat enviat avui pel Ministeri, les empreses participants en el concurs han tingut dificultats per trobar el finançament necessari en la data prevista i s’han vist obligades a sol•licitar una ampliació del termini.
D’aquesta manera, s’obre el termini de presentació d’ofertes fins el 31 de gener de 2012.
Foment ha assegurat al comunicat que “les condicions tècniques i econòmiques del concurs es mantindran”, i, per tant, no podran optar al concurs altres empreses.
L’ajornament suposa que el procés de privatització quedarà en mans del Govern que es constitueixi després de les properes eleccions del 20 de noviembre. Si els sondejos encerten guanyaria el Partit Popular que es manifesta en contra d’aquest procés de privatització, iniciativa del govern socialista.


El Consorci de Turisme del Baix Llobregat, que s’encarrega de promocionar i promoure el turisme de la zona, ha organitzat un viatge de familiarització per 36 empreses amb l'objectiu de descobrir l'oferta de Turisme de Reunions que els ofereix la comarca.
Els visitants han pogut descubrir tot el que ofereix el Baix Llobregat en l’àmbit dels negocis i l’oferta recreativa per aquest tipus de turisme. Així, han passejat per hotels de disseny, com l’hotel Cal Rafel de Cervelló. També han visitat el Centre ViP Aeroport del Prat, l’estadi del RCD Espanyol de Cornellà de Llobregat, el restaurant Kauai Gavà Mar i el Beach Club de la mateixa localitat.
El Castell de Castelldefels ha estat la parada final del recorregut, on s’ha pogut gaudir d’un còctel acompanyat de música jazz.


Representants dels 22 municipis de l’àmbit de la B-30, entre ells l’alcalde del Papiol, Albert Vilà, s’han reunit a Martorell per a reivindicar el corredor mediterrani.
Vilà ha declarat que els municipis de la zona de la B-30, com els del Papiol, Martorell i Castellbisbal, tenen "molt a guanyar" s’hi s’aposta per aquest corredor, gràcies a l’enorme potencial que té la zona.
El corredor ferroviari mediterrani és una gran infraestructura que uniria el sud de la península ibèrica amb el centre del continent europeu, resseguint la línia mediterrània que marquen els ports de València, Tarragona i Barcelona.
Aquesta gran connexió resta pendent que la Comissió Europea la inclogui dins el grup de projectes prioritaris dins la Xarxa Central Transeuropea que ha d’ajudar a millorar les connexions i la cohesió interna de la Unió Europea.
Els alcaldes dels municipis del Baix Llobregat que formen part de l'eix B-30 coincideixen en què el corredor ajudaria, encara més, al desenvolupament econòmic de la comarca.


Seat ha anunciat que durant els propers 12 mesos, la fàbrica de Martorell llançarà el “Mii”, un vehicle urbà –utilitari- que suposa el retorn de la companyia a la fabricació d’aquest tipus de cotxe.
Amb un preu inicial de 8.690 euros, es podrà adquirir a Espanya a finals d’any i a Europa a la primavera de l’any vinent.
El llançament del “Mii” marca l'inici d'una ofensiva de Seat per a ser més competitiva al mercat. Aquesta nova estratègia inclou llançar quatre models nous o actualitzacions fins al 2012.
La fàbrica ja ha anunciat que després d’aquest nou utilitari arribarà el redisseny del Seat Ibiza, un nou Seat Toledo –més ample-, i el nou Seat León.



El govern municipal haurà de prioritzar serveis a l’hora d’el.laborar els pressupostos pel 2012. És la primera vegada en 4 anys que l’equip de govern es planteja fer ajustos als serveis públics, tot i que té clar que hi han aspectes que “no es tocaran ni es retallaran”, com l’àmbit de les prestacions socials o l’educació.
L’alcalde de Sant Just, Josep Perpinyà, ha explicat que el darrer mandat l’equip de govern va racionalitzar recursos i va fer tot el possible per evitar haver d’ajustar els serveis públics, però, la despesa d’aquests serveis “no s’iguala als ingressos del consistori”.
Tot i els ajustos, Perpinyà ha assegurat que les retallades no les hauran d’assumir únicament els ciutadans amb pujades d’impostos.