La cantant d’Olesa de Montserrat es va imposar fins i tot a un tità com el porto-riqueny Bad Bunny
L'històric tercer lloc de Chanel amb el tema 'SloMo' en la gran final d'Eurovisió 2022 s'ha traduït en un primer lloc en la llista oficial de les cançons més escoltades a Espanya. Així ho certifiquen les dades recopilades per Promusicae entre el 13 i el 19 de maig, que mostren que la cubanoespanyola, criada a Olesa de Montserrat, ha estat capaç d'imposar-se fins i tot a un tità com el porto-riqueny Bad Bunny, qui excepte el setè lloc -que és per a 'Provença' de Karol G- monopolitza amb les seves més recents cançons la resta del 'top 10'.
La pujada de Chanel, que apareix seguida dels temes 'Moscow Mule' i 'Ojitos lindos', és a més la més important de la setmana, doncs passa del lloc 55 al número 1, una plaça que cap tema espanyol d'Eurovisió aconseguia des de 'Dime' de Beth el 2003.
Promusicae ha publicat també la llista dels discos de més èxit, encapçalada per segona setmana consecutiva pel citat Bad Bunny amb 'Un verano sin ti', seguit de 'Cuando no sé quién soy' d'Amaia, que aconsegueix el millor debut, directa al número 2. La navarresa desplaça una posició 'Motomami' de Rosalía, que completa el podi. Altres tres entrades noves apareixen en el 'top 10': 'Danse Fever' de Florence The Machine en cinquè lloc; '20 años' d'Álex Ubago, sisè, i 'Mr. Morale And The Big Steppers' de Kendrick Lamar, setè.
La resta dels llocs d'honor d'aquesta classificació que té en compte vendes físiques i reproduccions apareixen ocupats per 'El madrileño' de C. Tangana (quart), 'Mi vida en Marte' de Manolo García (vuitè), 'Vice Versa' de Rauw Alejandro (novè) i 'La cantera' de Guitarricadelafuente (dècim). Pel que fa als vinils més venuts, la glòria és per a l'esmentat 'Cuando no sé quién soy' d'Amaia. Darrere hi figuren 'Danse Fever' de Florence + The Machine i 'Motomami' de Rosalía.
Redacció / Fotos: Chanel