Jordi Turtós, nou director artístic del Festival Altaveu

Jordi Turtós, nou director artístic del Festival Altaveu

El certamen musical arribarà enguany a la vint-i-novena edició i se celebrarà del 8 al 10 de setembre

 

El Festival Altaveu de Sant Boi de Llobregat, que celebrarà la seva vint-i-novena edició entre el 8 i 10 de setembre, té un nou director artístic, Jordi Turtós, amb una llarga trajectòria professional com a periodista i programador musical. Fins a l’any passat, Turtós formava part de l’equip del programa Tria 33 de TVC i dirigia la programació artística de Mercè Música dins les Festes de Barcelona.

Turtós, en declaracions a l’ACN, vol crear una proposta “que convidi a la curiositat i al descobriment, conjugant noms consagrats al costat de més emergents i fugint dels excessos d'un mercat cada dia més homogeneïtzat i gris” i, en aquesta línia, la seva idea és fer que l’Altaveu "tingui personalitat pròpia davant d’una saturació de festivals que comença a ser preocupant”. Segons Turtós, el camí passa per “apostar per la creació, la novetat, l’emergència i els nous discursos, més enllà del grau de comercialitat o de l’estil de cada proposta artística”.

Jordi Turtos

Segona etapa

El nou director ja havia format part dels inicis del festival com a assessor i membre del jurat. Des de la primera edició de 1989, l’Altaveu ha evolucionat de la cançó d’autor cap a un terreny més obert. En aquest sentit, Turtós avança que l’edició d'aquest 2017 comptarà amb una presència més destacada d’artistes internacionals que en altres d’anteriors. “És una voluntat d’obrir-se al món perquè hi passen moltes coses”, tot i que puntualitza que “mai deixaran de tenir un pes molt important els artistes catalans més interessants”. “L’any que ve potser tots els artistes del cartell seran del país perquè sí que tinc la sensació que les propostes artístiques de casa nostra estan canviant i cada vegada són millors, obrint-se a nous discursos”, ha precisat.

Davant d’un context actual de ràpida erupció d’artistes des d’internet i les plataformes socials, fora dels circuits tradicionals de la indústria musical, Turtós creu que el director artístic "ha de tenir les orelles i la curiositat més obertes que mai"

Redacció / Fotos: Arxiu-Revista Rambla