Detingut a Viladecans un lladre multireincident que es feia passar per operari per robar comptadors d'aigua
Featured

Detingut a Viladecans un lladre multireincident que es feia passar per operari per robar comptadors d'aigua

Els Mossos d'Esquadra el van sorprendre 'in fraganti' a l'interior d'una cambra de veïns d'on intentava endur-se el material per vendre'l posteriorment a deixalleries.

Agents de la Unitat d’Investigació de la comissaria de Gavà dels Mossos d’Esquadra van detenir, el passat 16 de juny, un home de 36 anys com a presumpte autor d’un delicte de robatori amb força en grau de temptativa a Viladecans. L'arrestat, que acumula 13 antecedents policials —quatre dels quals per fets idèntics—, formava part de l'objectiu d'un dispositiu específic de vigilància policial activat precisament per frenar l'onada de robatoris de comptadors d'aigua en comunitats de veïns del municipi.

El modus operandi del sospitós consistia a fer-se passar per operari tècnic per aconseguir que els veïns li obrissin la porta d'accés als edificis. Un cop a l'interior, es dirigia a les zones comunes on s'ubiquen les instal·lacions generals d'aigua per forçar els panys de seguretat de les cambres, extreure els comptadors i, posteriorment, vendre'ls com a ferralla en centres de reciclatge de la comarca.

Enxampat amb les eines a les mans

La detenció es va precipitar cap a les 10.00 hores del matí del passat dimarts, quan una patrulla de paisà va detectar un individu que coincidia plenament amb els trets físics descrits en diverses denúncies prèvies. Els agents van iniciar un seguiment discret de l'home mentre aquest provava d'entrar de manera fraudulenta a diferents finques, fins que finalment va aconseguir accedir a un dels immobles.

Pocs minuts després, els policies van entrar darrere seu i el van localitzar a l'interior de la cambra de comptadors, la porta de la qual acabava de forçar. En el moment de l'escorcoll, l'home es trobava desmuntant un dels aparells i se li van intervenir diverses eines de lampisteria i manipulació, incloent-hi un bec de lloro, un tornavís, una clau universal de cambres tècniques i un adhesiu instantani. El detingut ja ha passat a disposició del Jutjat de Guàrdia de Gavà.

Redacció/Foto:Mossos d'Esquadra