Entra en servei la nova C-54: una artèria estratègica per a la mobilitat entre el Baix Llobregat i l’Anoia
Featured

Entra en servei la nova C-54: una artèria estratègica per a la mobilitat entre el Baix Llobregat i l’Anoia

Amb una inversió de 32 milions d’euros, la infraestructura desdobla la B-224 entre Martorell i Sant Esteve Sesrovires, millorant la seguretat de 26.600 vehicles diaris i potenciant l'activitat industrial de la zona.

El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ha culminat les obres de desdoblament de la B-224 amb l’obertura al trànsit de la nova carretera C-54. Aquesta infraestructura, que ha comptat amb un pressupost de 31,7 milions d’euros, es consolida com un nexe vital en la connexió entre les comarques del Baix Llobregat, l’Anoia i l’Alt Penedès.

La consellera Sílvia Paneque ha inaugurat el nou tram destacant que la via no només és una peça clau per a la logística i l’activitat econòmica —connectant directament amb l’A-2 i l’AP-7—, sinó també una millora substancial en la qualitat de vida dels veïns. "No estem parlant només d’una carretera, sinó de les persones que hi viuen i hi treballen; quan fem infraestructures no pensem només en unir punts, sinó en l'entorn", ha afirmat Paneque durant l’acte.

 

La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque

 

Un traçat dissenyat per a la funcionalitat local i global

El nou traçat, de dos quilòmetres, es caracteritza per una doble calçada que s’inicia en un enllaç elevat sobre l’A-2/AP-7 i finalitza en una rotonda de gran diàmetre (100 metres), facilitant l’accés al polígon industrial Xàmenes.

Un dels impactes positius més directes és l'alliberament del trànsit pesant que, fins ara, travessava la urbanització del Pou del Merli. Amb la posada en marxa de la C-54, l’antiga B-224 queda ara reservada per a usos locals, un canvi que ha permès el condicionament integral d’aquest tram amb noves voreres i enllumenat.

Compromís amb un corredor estratègic

Aquesta actuació és una peça clau del pla global de la Generalitat per transformar el corredor de la B-224 en una via d'altes prestacions, amb una inversió total prevista de 113 milions d’euros. El projecte ha estat fruit d’un conveni de col·laboració entre la Generalitat, els ajuntaments de Martorell i Sant Esteve Sesrovires, l’INCASÒL i la Junta de Compensació del sector 3 Xàmenes.

La consellera ha reiterat que la voluntat del Govern és continuar treballant per convertir les reivindicacions del territori en realitats: "No ho aturem aquí; seguirem amb projectes útils, pactats i treballats amb els ajuntaments".

Redacció/Fotos: Gencat