
Les vendes de Seat SA van créixer un 7,5% el 2024
L’any passat es van lliurar un total de 558.100 cotxes, dels quals 248.100 van correspondre a Cupra
Les vendes de Seat SA han crescut un 7,5% en 2024, malgrat el desafiador entorn que afecta la indústria mundial de l'automòbil. El continu èxit de les marques Seat i Cupra ha permès a la companyia lliurar un total de 558.100 cotxes (2023: 519.200).
Cupra continua batent rècords i ha aconseguit els 248.100 cotxes lliurats, un 7,5% més que en 2023 (230.700). La marca Seat també manté la seva tendència positiva, amb un creixement del 7,5%, aconseguint els 310.000 vehicles lliurats (2023: 288.400). Amb un mercat de vehicles elèctrics a la baixa, Seat SA ha desafiat la tendència i ha aconseguit augmentar les vendes de cotxes electrificats amb 49.400 híbrids endollables (PHEVs) i 48.000 vehicles elèctrics (BEVs), la qual cosa suposa un increment del 14,0% i 5,9%, respectivament.
“La indústria de l'automòbil s'ha enfrontat a grans reptes en 2024, que han vingut marcats per unes condicions econòmiques inestables, una competència intensa i les reticències cap a la compra de vehicles 100% elèctrics que afecta a tot el sector. No obstant això, aquestes xifres positives de vendes ens impulsen a mantenir la nostra estratègia,” ha expressat Wayne Griffiths, CEO de Seat i Cupra. “Els pròxims mesos posaran a prova la nostra determinació mentre la nostra transformació avança. Estem totalment compromesos amb l'electrificació. Així i tot, necessitem mesures urgents per part del govern i de les parts involucrades per a assegurar un futur elèctric, perquè la nostra indústria està en joc,” ha afegit.
Per països
Un any més, Alemanya és el major mercat de Seat S.A. amb una xifra rècord de 144.400 cotxes lliurats, un 11,9% més que en 2023 (129.100). Espanya manté la segona posició amb 87.100 vehicles venuts, un 10,0% més que l'any anterior (79.200); i el Regne Unit completa el podi amb 67.200 lliuraments, un 16,3% més que en 2023 (57.800). S'ha aconseguit un creixement de doble dígit en altres mercats europeus, incloent-hi França (40.400; +22,1% | 2023: 33.100), i s'han aconseguit els millors resultats de la història a Polònia (16.100; +12,5% | 2023: 14.300) i Dinamarca (11.200; +17,9% | 2023: 9.500). Suècia ha registrat un notable increment de vendes, fins a arribar a les 8.000 unitats (+27,0% enfront de les 6.300 de 2023). A més, a Àustria, SEAT i CUPRA juntes s'han situat en el Top 3 de marques automobilístiques en aconseguir 19.800 lliuraments i una quota de mercat del 7,8%.
La presència internacional de Seat SA s'ha enfortit en 2024 amb resultats positius en els mercats globals. Mèxic ha consolidat la seva posició de lideratge amb un augment del 22,6% en els lliuraments, aconseguint un màxim històric de 26.000 unitats (2022: 21.200), seguit de Turquia, que també ha aconseguit un rècord de vendes (21.500; +3,4%| 2023: 20.800) i Israel (10.000; +33,3% | 2023: 7.500).
Més producció
Amb l'arribada de dos nous models de Cupra, la producció global de Seat SA en 2024 ha aconseguit els 583.218 vehicles, un 9,2% més que l'any anterior (534.257). A Martorell s'han fabricat un total de 481.020 vehicles -incloent l'Audi A1- en els últims 12 mesos, un 8,5% més que en 2023 (443.443).
Aquest any
Seat SA preveu un any 2025 crucial i ple de reptes. La companyia continuarà treballant intensament en la seva transformació cap a l'electrificació amb la vista posada en l'inici de la producció de la família de cotxes elèctrics urbans del Grup Volkswagen a Martorell, inclòs el Cupra Raval. Cupra continuarà la seva globalització amb l'obertura de nous City Garages a Viena i Manchester, i a través de noves col·laboracions clau que continuaran portant a la marca més enllà de l'automoció. La marca Seat buscarà mantenir la seva trajectòria positiva i així es continuarà impulsant en el marc del 75 aniversari de la companyia en 2025.
Redacció / Fotos: Seat