El Nanoinventum aplega més de 700 alumnes d’arreu de Catalunya

Imprimeix

Molins de Rei ha estat la seu de la presentació de les maquetes de nanorobots pel projecte final

El Poliesportiu Municipal de Molins de Rei va acollir el passat 31 de maig l’acte de cloenda del Nanoinventum, un projecte que té per objectiu incorporar la sostenibilitat i la nanotecnologia a l’ensenyament primari i que l’alumnat es familiaritzi amb el llenguatge científic. A l’acte hi van assistit més de 700 alumnes de diferents escoles d’arreu de Catalunya.

El Poliesportiu Municipal de Molins de Rei va acollir el passat 31 de maig lacte de cloenda del Nanoinventum 2

Els alumnes de primària de vint escoles de Catalunya han estat treballant sobre la nanotecnologia i la creativitat a les aules durant uns mesos, tot creant  maquetes de nanorobots amb la finalitat de buscar solucionar per millorar alguns del 17 objectius de desenvolupament sostenible (ODS) de l’Agenda 2030. A l’acte de cloenda, es van presentar prop de 300 propostes. Pel que fa als premis, diverses escoles van ser reconegudes, destacant les escoles Sagrada Família i La Llacuna, totes dues de Barcelona, que van obtenir el Premi Universitat Barcelona.

El Poliesportiu Municipal de Molins de Rei va acollir el passat 31 de maig lacte de cloenda del Nanoinventum

L’acte va ser dinamitzat pel divulgador Dani Jiménez i el coordinador de Nanoinventum, Jordi Diaz-Marcos. A l’inici de la jornada cada escola va presentar el seu projecte i com a acte de cloenda es va recrear un cos humà gegant amb els més de 700 nens i un dron per simular com actua la nanorobòtica per combatre el càncer de bufeta.

Nanoinventum 1

Cal recordar que el Nanoinventum és un projecte desenvolupat des de la Universitat de Barcelona (CCiTUB) amb la col·laboració de la Fundación Española de Ciencia y Tecnología (FECYT) i el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya (CESIRE i STEAMcat) que, a partir de la formació del professorat, el treball experimental amb un maletí d’experiments (Nanoexplora) per part de l’alumnat, el mentoratge d’experts en nanotecnologia (Nanoexperta) i eines de creativitat, treballa a l’aula la nanotecnologia i els reptes de sostenibilitat de l’agenda 2030.

Enguany, el projecte ha incorporat eines innovadores de comunicació científica, com ara l’aplicació Quantumbot, per treballar els ODS, o la presentació de les propostes en format còmic.

Redacció / Fotos: Aj. Molins de Rei