El taxi metropolità es digitalitza amb PICMI

Imprimeix

Els 10.500 taxis oferiran el servei mitjançant l'app, que s'engegarà després d'aquest estiu

Els taxis de l'àrea metropolitana de Barcelona digitalitzaran el seu servei mitjançant una nova eina en l'aplicació AMB Mobilitat anomenada Picmi, que permetrà als usuaris demanar un taxi des del seu telèfon mòbil. La presidenta de l'Institut Metropolità del Taxi (IMET), Laia Morent, ha explicat aquest matí en roda de premsa que l'eina té la intenció de substituir digitalment la situació de sortir al carrer i esperar a què aparegui un taxi lliure per parar-ho aixecant la mà.

Imatge PICMI Taxi

Els 10.500 taxis de l'àrea metropolitana de Barcelona íntegrament oferiran el servei mitjançant l'app, que s'engegarà després d'aquest estiu. Fins ara, només el 50% dels taxis operatius a l'àrea metropolitana estaven adherits a radioemissores o aplicacions que ofereixen un servei similar. L'Institut Metropolità del Taxi ha indicat que el desenvolupament de l'aplicació, que tindrà un cost de 300.000 euros, serà finançat pels fons europeus Next Generation.

L'àrea metropolitana ampliarà l'actual xarxa de 376 microparades, el número i ubicació de les quals està sent estudiat, i en les que els taxistes podran aparcar i esperar a les peticions de servei per part dels usuaris a través de l'app. Els vehicles estacionats en aquests espais tindran prioritat per rebre notificacions a través de Picmic.

El responsable de mobilitat de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), Antoni Poveda, ha explicat que cada any els taxis recorren 660 milions de quilòmetres, dels quals 300 milions els fan sense un client al vehicle.

Antoni Poveda a la presentació de PICMI Taxi

Amb l'aplicació, segons ha indicat Morent, “els taxis no necessitaran rodar buits pels carrers fins trobar un servei', de manera que 'suposarà una millora de la sostenibilitat del sector' i, segons Poveda, 'una reducció de la contaminació.”

Els usuaris de l'aplicació podran saber el preu aproximat de la ruta que tenen previst efectuar i quant trigarà el taxi a arribar a la seva ubicació i, amb aquesta informació, acceptar o rebutjar el servei. També podran indicar si requereixen d'un taxi amb més capacitat o un vehicle adaptat i veuran sobre un mapa la ubicació en temps real del vehicle al que esperen, així com el seu model, matrícula i llicència.

Encara així, les entitats impulsores han explicat que l'aplicació no permetrà reservar taxis per a serveis a hores i dies concrets ni pagar a través d'ella, ja que no es tracta d'un servei com el que ofereixen altres aplicacions de mobilitat urbana, sinó que només pretén substituir demanar un vehicle a mà alçada al carrer.

Ramon Pruneda explicant PICMI Taxi

El responsable tècnic del projecte, Ramón Pruneda, ha explicat que Picmi s'ha dissenyat “per ser segura” i que, per això, els taxistes utilitzaran l'aplicació mitjançant un comando de veu per acceptar o rebutjar serveis si es troben en circulació.

En cas que hi hagi un esdeveniment i hi hagi una alta demanda de taxis per a una mateixa zona, per motius tècnics, els taxistes rebran la informació per acudir sense que l'aplicació els associï a un usuari concret.

Presentació PICMI Taxi

Com a representant del sector del taxi, Oliver Conter, ha celebrat el desenvolupament de l'app i ha afirmat aquest matí en roda de premsa que aquesta contribuirà a oferir un servei més eficaç i a eliminar la incertesa del ciutadà quan necessiti un taxi.

La presidenta de l'Agrupació Taxi Companys (ATC), Jenny Castañeda, ha agraït a l'administració el suport al sector després de “les situacions difícils que s'han viscut”, tot i que ha indicat que demanden un servei així des del 2013.

Redacció / Fotos: AMB