L'eSea fa el primer propulsor elèctric per a la pràctica d'esports nàutics

Imprimeix

L’start-up catalana té el seu centre d’operacións d’enginyeria al Papiol

L'startup catalana eSea acaba de llançar al mercat el primer propulsor elèctric portàtil i acoblable a qualsevol embarcació lleugera per a la pràctica d'esports nàutics, com caiac o paddle surf. La filosofia és la mateixa que la de la bicicleta elèctrica, on un petit motor acompanya la pedalada. En el cas d'eSea, el sistema de propulsió aquàtic permet a l'usuari donar a l'embarcació una embranzida addicional mentre es rema, ja sigui com a assistent de la navegació o com a propulsor principal per recórrer petites distàncies. A més de l'usuari final, eSea està pensat també per a escoles de formació i per a cossos de rescat i salvament. L'objectiu de l'start-up es vendre un miler d'unitats aquest estiu per poder consolidar el projecte.

Captura de pantalla 2021 05 29 a las 10.43.12

Captura de pantalla 2021 05 29 a las 10.42.51

El director comercial d'eSea, Fran Martín, explica que la pràctica de qualsevol esport nàutic amb la incorporació del propulsor ofereix una nova experiència a l'usuari. “És com practicar un esport diferent”, afirma. Martín comenta que el propulsor també fa més accessible l'esport a més gent perquè permet gaudir-lo “independentment de la tècnica o forma física.”

eSea

Per als creadors, el seu ús en clubs i escoles permet un millor aprenentatge i millora de la tècnica dels alumnes. Destaquen també la propulsió com un element de seguretat addicional, ja que permet a l'usuari “reaccionar davant qualsevol contratemps al mar” i li permet un “retorn ràpid a terra” si fos necessari, així com una major agilitat en situacions de rescat.

Una de les principals característiques que destaquen els seus creadors, més enllà dels aspectes tècnics, és la versatilitat i polivalència del producte. L'eSea es pot instal·lar “a qualsevol cosa que floti”, ja que està pensat per poder-se acoblar a qualsevol embarcació lleugera independentment del fabricant o tipus d'embarcació.

esea propulsion SUP1

El dispositiu és un click & go de fàcil instal·lació i el seu pes, per sota dels tres quilos, fa que no suposi una càrrega addicional a l'embarcació on s'instal·li quan no està activat. “No és un element que modificarà el comportament de l'embarcació”, asseguren Fran Martín i Iñigo Barron, conseller delegat de la marca.

L'eSea aprofita l'espai de la quilla i queda totalment integrat a l'embarcació. Durant la navegació és l'usuari qui l'activa quan li fa falta una propulsió addicional a través d'un comandament a distància que es pot instal·lar al canell o al rem. L'aparell té una autonomia de dues hores i permet tres nivells d'assistència.

Km 0

El projecte es va iniciar el 2019 i en els últims mesos s'han conclòs totes les fases de disseny i implantació del propulsor. Actualment l'start-up està en fase de llançament a través sobretot de clubs esportius i escoles de nàutica. L'objectiu dels seus creadors és arribar al públic final i ajudar a democratitzar i modernitzar l'esport nàutic.

Captura de pantalla 2021 05 29 a las 10.40.29

L'eSea, detallen, és a més un producte de km 0, ja que tota l'enginyeria, disseny, injecció, electrònica i muntatge s'ha fet a l'entorn de Barcelona. Les bateries es munten a Rubí, l'electrònica és de l'Hospitalet de Llobregat, l'enginyeria del Papiol i la injecció del plàstic es fa a Sabadell.

Redacció / Fotos: eSea-Google Maps