La botiga de Nestlé a Esplugues permet pagar ‘amb la cara’

Imprimeix

Es converteix en la primera d'alimentació a l’Estat que permet el reconeixement facial del client

La botiga de Nestlé a Esplugues de Llobregat s'ha convertit en la primera d'alimentació a l'Estat que permet el pagament a través del reconeixement facial. El sistema l'han posat en marxa CaixaBank, Nestlé Market i el Payment Innovation Hub -CaixaBank, Global Pyamets, Inc., Visa, Samsung i Arval-. Els usuaris que vulguin fer servir aquest sistema, que estarà en fase pilot tres mesos durant la campanya nadalenca, han de descarregar-se una aplicació, independentment de l'entitat financera que tinguin, on es guardaran les dades personals, de la seva targeta i una imatge de la seva cara. Posteriorment, podran passar per una caixa ràpida exclusiva a la botiga habilitada amb una tauleta amb càmera i connexió a Internet.

sede central nestle esplugues abre publico general tienda para empleados 1448732454015

En el moment del pagament, el client s'ha de fer un 'selfie' amb la tauleta de la caixa. El sistema compara aquesta imatge amb el patró biomètric emmagatzemat a la base de dades general a partir de la fotografia registrada en el moment de l'alta. Si hi coincideix, es procedeix el pagament. CaixaBank ha informat que aquesta iniciativa "suposa un pas més dins de la seva estratègia d'apostar per la tecnologia de reconeixement facial en entorns on la seva aplicació pugui suposar un avantatge per al client en termes d'experiència d'usuari i seguretat."

nestle market estrena sistema pago campaña por reconocimiento facial

En aquest sentit, l'entitat ja ha aplicat el reconeixement facial per a reintegraments en caixers automàtics sense introduir el PIN, sistema que ja funciona en oficines de Barcelona i València i que s'estendrà progressivament durant els propers mesos.

Redacció / Fotos: Arxiu