Viladecans aplega els socis del projecte europeu LEA

Imprimeix

Representants de ciutats, universitats i empreses europees participen en una trobada de treball sobre el foment de la contractació pública innovadora en l’àmbit de les tecnologies de l’aprenentatge

Els participants del projecte europeu LEA (Learning Technology Accelerator), emmarcat dins el Programa Horizon 2020, han fet reunions de treball al nou espai Viladecans Innovació Empresarial de l’edifici Cúbic dimecres 26 de juny i ahir, dijous 27. L’objectiu del programa és accelerar el desenvolupament de les tecnologies de l’aprenentatge amb el foment de mètodes de contractació pública innovadora.

DSC 0004

La compra pública d’innovació es tracta de la compra d’un bé o servei que no existeix en el moment de la compra, i en què el comprador (i/o usuari final), en aquest cas administració pública, docents i alumnes, “guia” el desenvolupament del bé o servei final. És a dir, els compradors i/o usuaris finals actuen com a motor de la innovació. Formen part de la iniciativa tres universitats (les Jyväskyla i Oulu, de Finlàndia, i l’Otto-Von-Guericke, d’Alemanya), set compradors públics de sis països de la Unió Europea (Halmstad –Suècia–, Regió de Göteborg –Suècia–, Konnevesi –Finlàndia–, Regió de Sachsen Anhalt –Alemanya–, Torí –Itàlia–, Braga –Portugal– i Viladecans) i set entitats col·laboradores europees (Innova + –Portugal–, ENTER –Àustria–, ICLEI –Alemanya–, Sara Bedin –Itàlia–, Innova Esak –Hongria– i EU Projekkonsult –Suècia–).

Continuïtat dels aprenentatges de l’IMAILE

El projecte educatiu europeu IMAILE va obrir el camí de la compra pública precomercial en l'àmbit de l'educació amb el desenvolupament de dos prototips d'entorns personals d'aprenentatge dotats d'intel·ligència artificial que pretenien, entre d'altres coses,  personalitzar el procés d'aprenentatge dels i les estudiants.

D9 MPZLXoAA2mvl

El LEA reivindica tots els coneixements adquirits en els darrers quatre anys, però passa de ser una experiència concreta com IMAILE a mobilitzar una massa crítica de compradors públics en l'àmbit europeu. En aquest sentit, l'objectiu principal del LEA és fer créixer la consciència de la necessitat d’un diàleg entre la comunitat educativa i la indústria de les tecnologies de l’aprenentatge, tot creant un espai de diàleg entre clients i proveïdors, perquè les iniciatives empresarials en l'àmbit educatiu responguin a les necessitats reals de les aules.

Una xarxa europea de coneixement

La presència en el partenariat de les xarxes europees SERN (Startup Europe Regions Network) i ICLEI, així com de les Universitats de Jyvaskyla i Oulu, de Finlàndia, i Otto-Von-Guericke, d'Alemanya, permetrà un abast significatiu, i potenciarà la participació del LEA en fòrums, congressos i ponències en l'àmbit europeu.

Aquests nous espais de participació també permetran la consecució d'un altre dels objectius clau del LEA: la creació d'una xarxa d’administracions públiques i d’altres entitats seguidores o "Followers". Aquesta xarxa, que s'ha previst que cobreixi la totalitat de països membres de la Unió Europea, actuarà com a receptora dels avenços i aprenentatges del projecte i oferirà una capacitació en el camp de la compra pública innovadora en l’àmbit de les tecnologies de l’aprenentatge.

D9 MPYpXoAEtfGM

Durant les reunions de treball, i en relació a avenços tecnològics i innovadors, els participants van visitar el Casal Tecnològic del Centre de Recursos per a Joves Can Xic, en què 46 nenes i nens estaven construint 46 impressores digitals que aprendran a configurar i fer servir durant el casal.

LEA Accelerator té una durada de 24 mesos, del març del 2018 al març del 2020 i compta amb 1.902.000 euros de pressupost.

 

Redacció / Fotos: Aj. Viladecans