Es podran fer els tràmits amb l’Ajuntament de Gavà per mòbil

Imprimeix

El consistori implanta el sistema idCAT Mòbil, més pràctic i que permet estalviar temps

L’idCAT Mòbil és el nou sistema d’identificació a través del telèfon mòbil que s’ofereix a la ciutadania per fer tràmits amb l’Ajuntament Gavà i altres administracions i es basa en l’enviament d’un codi d’un sol ús que s’envia al telèfon mòbil. El sistema és pràctic i, a diferència del certificat digital, no requereix la instal.lació de cap programari. A més, permet identificar-se a través de qualsevol mòbil, tauleta o ordinador. La implantació de l’idCAT Mòbil permet estalviar temps i desplaçaments a la ciutadania i, al mateix temps, permetrà millorar l’eficiència en la gestió de l’Ajuntament atès que suposa una reducció de paper i de costos a l’hora de realitzar un tràmit administratiu.

El nou servei es va posar en marxa coincidint amb el període de presentació de les sol·licituds de subvencions per les entitats atès l’obligatorietat de fer la presentació d’aquesta per mitjans electrònics. Per acompanyar a les entitats en aquest procés de canvi, l’Ajuntament va organitzar sessions de formació per explicar el nou sistema d’identificació i les passes a seguir per relacionar-se amb l’Ajuntament electrònicament. De forma paral·lela, i durant el termini de presentació de les sol·licituds, es va habilitar una oficina per donar suport a les entitats a fer el tràmit.

L’idCAT Mòbil permet la presentació d’instàncies al registre electrònic de l’Ajuntament de Gavà a través de la seva seu electrònica: https://eseu.gavaciutat.cat És previst que, properament es vagi ampliant l’ús de l’idCAT Mòbil a través d’altres serveis electrònics. El sistema permet també fer tràmits a altres ajuntaments que l’hagin habilitat a més dels tràmits que ofereix la Generalitat de Catalunya a Tràmits Gencat.

Redacció / Foto: Arxiu