L’Hospital de Viladecans estrena aquest febrer una App

Imprimeix

L’aplicació per a mòbil, anomenada Clau, ajuda a gestionar les incidències a infermeria

Els professionals d’infermeria de l’Hospital de Viladecans han estrenat aquest mes Clau, una aplicació per a mòbils que ajuda a organitzar els corretorns (personal no adscrit a un servei fix que cobreix absències i fa reforços). L’objectiu és que aquestes persones sàpiguen només creuar la porta de l’hospital quin lloc de treball tenen assignat aquell dia, sense necessitat de passar pel despatx de Recursos Humans com fins ara. També permet als supervisors solventar d’una forma més àgil i immediata les incidències.

Per posar en marxa aquest projecte l’Hospital de Viladecans ha comptat amb la col·laboració de l’empresa de solucions mòbils Zinkapp, que ha dissenyat una App a mida. A més, Denario, el programa de gestió de Recursos Humans que utilitza l’hospital, ha adaptat els seus servidors a l’aplicació. Clau es pot descarregar de manera gratuïta en telèfons Apple o Android que suportin la tecnologia Bluetooth 4.0.

Perquè la iniciativa funcioni ha calgut implementar la tecnologia Ibeacon (sensors sense fils) a les entrades de l’hospital. D’aquesta manera, quan el corretorn passa  per la porta, rep un missatge emergent al mòbil que l’indica a quina planta i servei ha d’incorporar-se. Amb això s’aconsegueix que el canvi de torn sigui més ràpid i s’optimitza el temps assistencial real.

“En un hospital obert les 24 hores al dia es produeixen moltes incidències i la planificació que has fet al matí potser a la tarda ja no serveix perquè un professional es posa malalt o s’incrementa la feina a Urgències”, explica Cèlia Reyes, subdirectora d’Infermeria de l’Hospital de Viladecans. “Disposar d’una eina com aquesta, que permet consultar la disponibilitat del personal i assignar-li un lloc de feina de manera immediata,  farà més fàcil la gestió de Recursos Humans”, afegeix.

En aquesta primera fase es podran beneficiar de Clau els corretorns i supervisors d’Infermeria, però si l’aplicació funciona, el seu ús es podria estendre a altres col·lectius i/o a altres hospitals.

Amb aquesta App l’Hospital de Viladecans se suma a la llista de centres sanitaris de tot el món que cada vegada més decideixen apostar pel desenvolupament d’una solució mòbil, ja sigui per millorar la gestió, facilitar informació al pacient, reforçar la relació entre metge i malalt entre visites o ajudar en la recerca.

Redacció / Foto: Arxiu