Les reclamacions dels usuaris de la via pública es podrà fer per app

Imprimeix

La Generalitat i el RACC han signat avui un protocol de col·laboració per coordinar la millora de la sostenibilitat i la seguretat en la mobilitat.

El Departament de Territori i Sostenibilitat i la Fundació RACC desenvoluparan una app per a dispositius mòbils amb l’objectiu de recollir i gestionar les reclamacions i suggeriments dels usuaris sobre les incidències a les carreteres. Aquesta és una de les iniciatives que s’impulsaran a través del protocol de col·laboració  que va siganar el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, i el president de la Fundació RACC, Josep Mateu. L’objectiu del protocol és impulsar de forma coordinada una sèrie d’actuacions que millorin la sostenibilitat i la seguretat de la mobilitat dels usuaris de la xarxa viària catalana.

L’acord preveu desenvolupar i divulgar accions encaminades a fomentar la participació dels usuaris en la detecció d’incidències i en la millora contínua de les carreteres i del seu nivell de seguretat, així com impulsar la participació en programes internacionals d’avaluació de la xarxa viària.

En aquest sentit, la nova app que es posarà en marxa aquest mateix any serà la versió per a dispositius mòbils del canal Via Directa del RACC, que recull les reclamacions i suggeriments relacionades amb la mobilitat. Territori i Sostenibilitat desenvoluparà l’aplicació de manera que es podrà recollir i gestionar la informació de les incidències a les carreteres de manera més ràpida i àgil. També aquest 2016 es crearà un baròmetre d’opinió pública sobrela xarxa viària, mitjançant enquestes telefòniques i online.

Redacció / Foto: Generalitat de Catalunya