El Centre Tècnic de SEAT celebra els quaranta anys de vida

Imprimeix

Actualment ocupa 200.000 metres quadrats de superfície i en ell treballen més de 900 enginyers de diverses especialitats.

SEAT continua de celebracions. Aquest any, l’empresa automobilística celebra el 40 aniversari del seu Centre Tècnic (CTS), que va marcar un abans i un després per a la companyia i per a la indústria de l'automòbil a Espanya. Des dels seus inicis, el Centre Tècnic ha configurat l'ADN de SEAT i ha estat el motor de la principal inversora en R+D+i a Espanya. Actualment, SEAT és l'única marca del sector nacional que, gràcies a tenir un Centre Tècnic propi, dissenya, desenvolupa, fabrica i comercialitza de forma integral els seus propis vehicles, a més de participar en projectes del Grup Volkswagen.

Durant l'any passat, el Centre Tècnic es van realitzar 55.000 simulacions i més d'1.200.000 quilòmetres de proves en la fase final d'experimentació A més, durant el 2014 el Centre Tècnic va treballar en 360 projectes i va desenvolupar 58 prototips. El CTS, que es va crear en 1975, ocupa 200.000 metres quadrats de superfície i en ell treballen més de 900 enginyers de diverses especialitats.

Diferents models

El Centre Tècnic és el responsable del desenvolupament dels models més icònics de la companyia, com el León, l'Ibiza, el Toledo, l’Alhambra, el Málaga, el Marbella, el Córdoba, l'Altea i l’Arosa, entre uns altres. Tots ells, gràcies al CTS, van seguir una línia de desenvolupament comú que atorga als models de la marca un caràcter i unes formes pròpies de SEAT.

El Centre Tècnic també ha desenvolupat concept-cars, d'estil futurista o amb algunes innovacions respecte als models anteriors, que formen un patrimoni únic, i perfectament conservat, de l'automòbil al nostre país. Des de l'Eivissa Cabiró (1986) i els següents Proto TL i Proto C (1990), fins al 20V20 (2015), passant pel Marbella Platja (1991), el Concept T (1992), el Concept T Cabiró (1993), el Còrdova Cabiró (1996), el Bolero (1998), el Fórmula (1999), el Salsa (2000), el Salsa Emoció (2000), el Tango (2001), el Cupra GT (2003), el León Prototip (2005), l'Eivissa Vaillante (2006), l'Altea Freetrack (2007), el Tribu (2007), el Bocanegra (2008), l’IBZ (2009), l’IBE (2010), l’IBX (2011), l’IBL (2011), el Toledo Concept (2012), i el Cupster (2014).

A més de vehicles i concept cars, el Centre Tècnic també ha desenvolupat i implementat les més avançades tecnologies, l'ús de motors ecològics Ecomotive i sistemes que permeten la connectivitat en l'automòbil.

Redacció / Foto: SEAT