Intens d’estafa a usuàris del Servei Local de Teleassistència d’Olesa

Imprimeix

S’han detectat persones que es fan passar per un treballador d’aquest servei amb l'objectiu d'accedir a les llars de les persones grans i demanar una quantitat econòmica per una revisió fictícia de l'aparell.

Aquests dies s’han detectat intents d’estafes a persones usuàries del Servei Local de Teleassistència, que l’Ajuntament d’Olesa de Montserrat presta en col·laboració amb la Diputació de Barcelona. Aquests fets han estat descrits com a persones que es fan passar per un treballador del servei per poder accedir a les llars de les persones grans, amb la finalitat de poder efectuar una estafa de tipus econòmic.

287

El Servei Local de Teleassistència col·labora amb els Mossos d’Esquadra i immediatament s’ha activat el protocol d’intent d’estafa, tant a Olesa de Montserrat com a poblacions veïnes, per efectuar una vigilància i seguiment en profunditat.

Consells

Per aquest motiu, el Servei Local de Teleassistència recorda el següent:

- Els i les professionals del servei sempre van acreditats/des amb una targeta amb la seva fotografia i càrrec que els acredita com a professionals del servei, a més dels logotips de la Diputació de Barcelona i l’empresa prestadora del servei Tunstall Televida.

- En el cas de rebre una visita domiciliària del Servei Local de Teleassistència (excepte una emergència), es truca prèviament a les persones usuàries per recordar-les la data i l’hora que es realitzarà.

- Els i les professionals del servei mai demanen diners a les visites. El servei està cofinançat per l’Ajuntament d’Olesa de Montserrat i la Diputació de Barcelona i, per tant, la persona mai ha d’efectuar cap tipus de pagament.

Per últim, s'aconsella a les persones usuàries que, en cas de dubte, contactin amb el Servei Local de Teleassistència. En els casos com els que s’han detectat aquests dies, la millor recomanació és que davant una visita sospitosa es premi el botó vermell i es pregunti a la persona que atengui la trucada si realment es tracta de professionals del servei. En cas que no siguin persones usuàries del servei, si es produeixen fets d’aquestes característiques, també es pot trucar al 901 110 901, telèfon en el qual qualsevol persona podrà rebre informació sobre aquesta qüestió (el cost de la trucada és equivalent al cost d’una trucada local).

Redacció / Foto: Arxiu