La Premsa del Baix participa en la Jornada Internacional de Mitjans de Proximitat

Imprimeix

Més de 200 persones es va donar cita en una trobada organitzada per la Federació d’Associacions d’Editors de Premsa, Revistes i Mitjans Digitals en Català.

La Premsa del Baix ha participat avui en la Jornada Internacional de Mitjans de Proximitat que s’ha celebrat en l’Auditori Cosmocaixa Barcelona. Un punt de trobada de referència dels mitjans catalans de proximitat on diferents ponents han parlat de la realitat del periodisme i la publicitat en l’actualitat.


La inauguració ha estat presidida per Josep Martí i Blanch, secretari de mitjans de comunicació de la Generalitat, Marc Puig, director de comunicació i atenció ciutadana de l’Ajuntament de Barcelona i Alfons Udina, president de l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació (AMIC) i vicepresident primer de la Federació d’Associacions d’Editors de Premsa, Revistes i Mitjans Digitals en Català. Encarregada en aquesta edició de l’organització de la Jornada Internacional de mitjans de proximitat i que agrupa a més de 500 capçaleres de premsa, revistes i mitjans digitals, que mouen més de 2.000.000 d’exemplars i superen els 60 milions de pàgines vistes mensuals.

Iain Macwhirter, comentarista polític de The Sunday Herald va exposar el seu estudi “Democràcia a la foscor”. A la jornada també va assistir James Breiner expert en mitjans digitals d’Estats Units, amb la ponència “Conèixer l'audiència: Com els mòbils i les xarxes socials estan canviant totes les regles”, seguit de Pablo Arciniegas, expert en marques i publicitat i fundador de l’agència Re a Colòmbia, i que va parlar sobre la creació de marca i la comunicació coherent en els seus valors i estratègies amb una ponència titulada “La reinvenció del cercle”. La resta de ponències del programa van tractar de temes com la “Publicitat, arribar al públic des de mitjans propers. La comunicació des de la proximitat, una nova aposta de les grans marques? Els mitjans de proximitat, com potenciar la seva marca”, “Tendències per als editors líders de mitjans de proximitat. Un futur cap a capçaleres multiplataforma” i “Visió de l’ofici de periodista, una mirada periodística”.

A més a més, la Jornada ha comptat amb la presència de Muriel Casals, presidenta d’Òmnium Cultural, Jaume Marfany, vicepresident de l’Assemblea Nacional de Catalunya (ANC), representants de l’Agència Catalana de Notícies, associacions i Col·legis de Periodistes i Publicitaris i Relacions Públiques, Universitats, i els presidents Lluís Gendrau, de l’Associació de Publicacions Periòdiques en Català (APPEC), i Carles Ayats, de l’Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), membres de la Federació organitzadora de l’esdeveniment. 

Redacció / Foto: AMIC

 

 

Principio del formulario

Final del formulario