Acord metropolità per a la remodelació de la B-23 i l’Avinguda Diagonal

La intervenció que s'està estudiant per part de l'AMB consisteix en la creació de vies laterals, que permetrien als municipis que actualment estan dividits per la B-23 crear noves zones residencials, amb serveis, etc. a tocar de l'autopista.

 

Sant Joan Despí ha acollit una reunió que ha acabat amb un acord d'àmbit metropolità per tirar endavant el projecte d'actuació urbanística sobre l'autopista B-23, per tal de premetre'n la connexió amb l'Avinguda Diagonal i “humanitzar” l'espai, permetent-hi el trànsit de vianants, bicicletes i transport públic. Els signants de l’acord han estat Xavier Trias, President de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i alcalde de Barcelona, Antoni Poveda, Vicepresident de Transport i Mobilitat de l'AMB i alcalde de Sant Joan Despí, Pilar Díaz, alcaldessa d'Esplugues de Llobregat i Josep Perpinyà, alcalde de Sant Just Desvern

La transformació

Els estudis que l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) està realitzant busquen que aquesta autopista tingui un caràcter més similar a la Diagonal, prolongant, en cert sentit, l'avinguda amb cinc nous quilòmetres, que se sumarien als 10,5 existents permetent anar, pràcticament, des del Besòs al Llobregat. Aquest nou àmbit continu, a més, posaria en contacte diversos punts d'importància cabdal en el territori metropolità, com són els dos rius esmentats, o el Parc Natural de Collserola, a través de l'ampliació del Parc Cervantes de Barcelona cap al terme municipal d'Esplugues.

La intervenció que s'està estudiant per part de l'AMB, en col·laboració amb els ajuntaments de Barcelona, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern i Esplugues de Llobregat, consisteix en la creació de vies laterals, que permetrien als municipis que actualment estan dividits per la B-23 crear noves zones residencials, amb serveis, etc. a tocar de l'autopista, tot mantenint l'estatus d'aquesta de via ràpida per al trànsit motoritzat. Aquestes vies paral·leles acollirien tots els modes de transport (vianants, bicicletes, transport públic i transport privat.

Xavier Trias ha declarat que que "l'avinguda Diagonal pot ser un passeig cívic metropolità, un eix pensat per a vianants, ciclistes, transport públic, en definitiva, pensat per les persones". D’altra banda, Antoni Poveda,ha manifestat que "aquest projecte transcendeix l'àmbit dels quatre municipis signants avui, i que pot considerar-se un projecte d'interès nacional, i d'una vàlua innegable per a la ciutat metropolitana."

Altres alternatives

També es plantegen alternatives de millora en punts específics, com ara el cobriment de la via, en alguns punts, aprofitant la diferència de cota d'aquesta amb el seu entorn. Aquests cobriments permetrien, a la llarga, crear nous espais públics de qualitat, com ara nous parcs, i facilitarien als habitants dels municipis arribar a l'altra banda a través d'un espai pacificat, millorant la seva qualitat de vida. La referència més clara, en aquests punts, és el Parc de la solidaritat d'Esplugues de Llobregat. Aquest espai, resultant del cobriment d'un tram de la Ronda de Dalt el 1998 , ha esdevingut un espai públic de gran vàlua, inclòs en la Xarxa de Parcs Metropolitans.

Hi ha molts trams que presenten particularitats, i que el projecte de reforma de la via haurà de tenir en compte. És el cas, per exemple, de l'extrem de la B-23 que connecta amb  la Diagonal i amb la Ronda de Dalt. Aquest punt, probablement un dels més conflictius de la zona pel que fa a la mobilitat, està resolt actualment amb un complex nus viari que dóna prioritat absoluta al trànsit motoritzat. L'estudi realitzat fa diverses propostes, per mitjà del cobriment d'algunes de les vies, per simplificar les connexions entre aquestes.

Transport públic

Aquesta remodelació també facilitarà en gran mesura l'ús del transport públic per part dels ciutadans dels municipis de l'àmbit de la B-23; per una banda, permetrà l'accés més ordenat a la ciutat de Barcelona amb les línies ràpides que circulen per l'autopista, i per l'altra, gràcies als vials paral·lels, generarà més opcions de mobilitat per als usuaris de les línies de caràcter més local.

Redacció / Foto: AMB

 

Un petit mitjà amb grans audiéncies...

Reportatges

El càlcul del salari de referència, com en les edicions anteriors, s'ha efectuat per a tres àmbits territorials

El salari de referència metropolità és de 1.516 euros mensuals

Les despeses relacionades amb l'habitatge (lloguer o hipoteca i factures) s'enduen el 45% del pressupost de necessitats bàsiques, mentre que el 43%…
166

Fotonotícies

Opinió

Mapa Baix Llobregat Castelldefels Begues Gavà Sant Climent de Llobregat Viladecans Sant Boi de Llobregat El Prat de Llobregat Cornellà de Llobregat Esplugues de Llobregat Sant Joan Despí Sant Just Desvern Santa Coloma de Cervelló Sant Felíu de Llobregat San Vicenç dels Horts Molins de Rei Torrelles de Llobregat Vallirana Cervelló La Palma de Cervelló Pallejà El Papiol Corbera de Llobregat Sant Andreu de la Barca Castellví de Rosanes Martorell Sant Esteve de Sesrovires Abrera Olesa de Montserrat Esparreguera Collbató
© 2021 Grup Baix Media S.L. All Rights Reserved. Designed By La Premsa del Baix