Es presenta el nou model d’autobús elèctric per a l’àmbit metropolità

Imprimeix

També es va donar a conèixer la renovació de la flota de la línia L46, que disposa de sis unitats amb més capacitat, així com el nou model de parada, que incorpora un nou sistema d'informació a l'usuari.

Antoni Poveda, Vicepresident de Transport i Mobilitat de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), va presentar aquesta setmana el nou model d'autobús elèctric que funcionarà en diferents línies de l'àmbit d'actuació de l'àrea metropolitana. És una primera prova per a la futura implantació d'aquest tipus de vehicle a la xarxa d'autobusos metropolitans de gestió indirecta. Les empreses del grup Baixbus, (que  operen  línies de l'Hospitalet, Baix Llobregat i del Nitbus) són les encarregades de posar en servei el nou bus elèctric en diferents línies –inicialment, L46, L52 i L96– amb l'objectiu de verificar la seva idoneïtat per a prestar servei en trajectes urbans i suburbans de la xarxa de l'AMB. Segons Poveda "aquesa sistema d'autobús acaba amb la contaminació no només perquè no té emissions, sinó també amb l'acústica. Això és el futur per mantenir les ciutats més netes de contaminació, un dels grans problemes que tenim avui dia."

El model
L'autobús que circularà en proves és del model i2e de la marca basca Irízar. Es tracta d'un autobús urbà de pis baix integral amb tres portes i dimensions estàndard: té una longitud de 12 m i una amplada de 2,55 m. Disposa d'un total de 24 seients, amb una capacitat total per a  70  viatgers, així com dos espais per a cadires de rodes.

D’altra banda, la línia L46, que presta servei d'autobús urbà a Sant Joan Despí i que enllaça aquesta ciutat amb Sant Just Desvern i Cornellà de Llobregat, també s'ha renovat: ha substituït sis vehicles per uns de més grans, de 12 metres, adaptats a persones amb problemes de mobilitat, amb motors euro V i EEV (més eficients) i amb la imatge corporativa de Sant Joan Despí, i en breu substituirà el setè vehicle per un autobús, també de 12 metres, però amb tecnologia híbrida dièsel-elèctrica. Es dóna així resposta a  l'increment de la demanda d'aquesta línia, que l'any 2014 va créixer un 6%, amb un volum total de viatgers de 844.011 persones. Tal com va comentar l'alcalde, "aquests nous autobusos són els més eficients de la seva gamma, i aviat, amb la incorporació d'un autobús híbrid, serà una flota encara més ecològica."

Durant la presentació també es va poder observar el nou sistema d'informació a l'usuari que s'ha començat a instal·lar a diferents parades metropolitanes, i que informen dels minuts que falten per l'arribada del proper autobús. Les primeres unitats de les 52 noves pantalles d'informació a l'usuari (PIU) s'han col·locat ja a l'Hospitalet i a Sant Joan Despí se n'instal·laran nou.

Redacció / Foto: AMB