Reclamen que la nova gestió aeroportuària garanteixi la qualitat de vida a l’entorn

Les alcaldesses i alcaldes de Gavà, Begues, El Prat, Sant Boi de Llobregat, Sitges i Viladecans demanen, mitjançant un manifest conjunt, que la privatització d’Aena garanteixi les restriccions mediambientals existents a l’Aeroport de Barcelona-El Prat.

Davant la futura privatització de l’Aeroport de Barcelona-El Prat, els alcaldes i alcaldesses de diferents municipis de l’entorn a la instal·lació aeroportuària han signat un manifest on reclamen el manteniment d’un model de gestió aeroportuària responsable i amb garanties, que millori la qualitat de vida del territori afectat. Les alcaldesses i alcaldes de Gavà, Raquel Sánchez; Begues, Mercè Esteve; El Prat, Lluís Tejedor; Sant Boi, Lluïsa Moret; Sitges, Miquel Forns, i Viladecans, Carles Ruiz, consideren que cal anticipar-se a un possible canvi dels criteris de gestió actual que prioritzin els interessos economicistes enfront impactes socials, territorials i/o ambientals. A més, manifesten la necessitat de disposar de la planificació de desenvolupament de l’Aeroport a mig i llarg termini, prèvia a l’entrada de capital privat, per conèixer-la, debatre-la i compartir-la, si és el cas, especialment en relació a la capacitat operativa de la infraestructura i l’impacte a la zona. Segons els responsables municipals, rebre aquesta informació és clau per evitar o preveure situacions que atemptin contra la qualitat de vida del territori. Així mateix, reclamen que durant el procés de privatització es garanteixi la transparència i la informació directa des dels responsables estatals del procés envers els ajuntaments signats del manifest.

Altres reclamacions

Els alcaldes i alcaldesses que han signat el manifest fan una crida a blindar, abans de la privatització parcial d’AENA, els acords de restriccions ambientals ja existents, inclòs el sistema actual de pistes segregades mitjançant l’aprovació per part de la Comissió de Seguiment Ambiental de les obres d’Ampliació de l’Aeroport (CSAAB). I dins aquest marc de pistes segregades, que es compleixin estrictament les configuracions preferents, i informar de manera adequada tots els canvis que es puguin produir.

També exigeixen que es mantinguin els compromisos assolits per AENA respecte al manteniment i millora dels espais naturals protegits propietat de l’ens aeroportuari amb una col·laboració econòmica i concreta, així com que en el procés de privatització s’incorpori un programa de gestió dels terrenys de subsistema de protecció aeroportuària, amb compromisos concrets i dotació pressupostària, garantint les figures de planejament vigents.

D’altra banda, demanen la incorporació d’un programa de desenvolupament del Pla Director pel que fa als terrenys de reserva aeroportuària, concretament entre Estat i Ajuntaments un programa de planificació i calendarització d’inversions.

Els ajuntaments també refermen la voluntat de continuar en el marc de la CSAAB i del Grup de Treball Tècnic del Soroll (GTTR) participant activament en la gestió operativa de l’Aeroport, per fer valer l’experiència dels darrers anys com a municipis afectats pels sorolls de la infraestructura.

Redacció / Foto: Arxiu

 

Un petit mitjà amb grans audiéncies...

Reportatges

Fotonotícies

Opinió

Mapa Baix Llobregat Castelldefels Begues Gavà Sant Climent de Llobregat Viladecans Sant Boi de Llobregat El Prat de Llobregat Cornellà de Llobregat Esplugues de Llobregat Sant Joan Despí Sant Just Desvern Santa Coloma de Cervelló Sant Felíu de Llobregat San Vicenç dels Horts Molins de Rei Torrelles de Llobregat Vallirana Cervelló La Palma de Cervelló Pallejà El Papiol Corbera de Llobregat Sant Andreu de la Barca Castellví de Rosanes Martorell Sant Esteve de Sesrovires Abrera Olesa de Montserrat Esparreguera Collbató
© 2021 Grup Baix Media S.L. All Rights Reserved. Designed By La Premsa del Baix