L'L9 entrarà en funcionament el febrer del 2016 coincidint amb el Mobile World Congress

Imprimeix

Santi Vila, conseller de Territori i Sostenibilitat assegura que “millorarà el transport públic de l'Hospitalet de Llobregat, el Prat i Barcelona i generarà ocupació".

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, va visitar ahir el tram en proves de l’L9 del Metro entre l’Aeroport de Barcelona-El Prat i l’estació de Fira, juntament amb el conseller delegat de GSMA Ltd i màxim responsable del  Mobile World Congress, John Hoffman. En l’acte també han participat el director general de Fira de Barcelona, Agustí Cordón, i els alcaldes de Barcelona, l’Hospitalet de Llobregat i el Prat de Llobregat, Xavier Trias, Núria Marín i Lluís Tejedor, respectivament.

Durant la visita, el conseller Vila va confirmar l’entrada en servei del tram Aeroport–Zona Universitària, que inclou l’estació de Fira (recinte de Gran Via) el febrer de 2016, i ha remarcat la rellevància d’aquesta fita: “Ens hi jugàvem millorar el sistema de transport públic del Prat, de l’Hospitalet de Llobregat, també parcialment de la ciutat de Barcelona, però, sobretot, garantir un projecte que té un projecte econòmic i una transcendència social tan gran, una transcendència en la generació d’ocupació tan gran com és el Mobile World Congress.”

El tram Aeroport-Fira s’insereix en el ramal Aeroport–Zona Universitària de l’L9, que entrarà en funcionament a principis de l’any que ve, coincidint amb la celebració del Mobile World Congress 2016. Tot el nou tram té una longitud de 20 quilòmetres i 15 estacions fins a la T1 de l’aeroport, amb una previsió de 23 milions de viatgers anuals. En les alternatives d’explotació de la línia que s’estan analitzant, es preveu que la freqüència de pas dels combois serà de 7 minuts. El trajecte, en concret, entre l’Aeroport i Fira abasta 15 quilòmetres i 10 estacions.

La posada en servei del nou tram de l’L9 permetrà arribar en metro a la terminal més utilitzada de l’aeroport -actualment, el servei de Rodalies arriba fins a la T-2- i unir tres municipis: Barcelona, l’Hospitalet de Llobregat i el Prat de Llobregat. En el seu recorregut, facilitarà l’accés en transport públic a centres educatius, zones comercials i àrees logístiques i de promoció econòmica. Al mateix temps, millorarà la mobilitat més local i dotarà de servei de metro zones habitades que fins ara no en tenien.

Pel que fa a la posada en servei d’altres trams de l’L9, com el ramal de Zona Franca, que en el 2016 servirà com a ramal de servei del tram de l’Aeroport per accedir a la zona de tallers i dipòsit de trens, el conseller ha refermat  “el compromís del Govern de Catalunya de no parar fins a culminar-la perquè aquesta ja és avui i serà la línia més moderna del sistema metropolità i serà una de les ínies més avançades de tots dels sistemes metropolitans d’Europa.”

Redacció / Foto: Generalitat de Catalunya