La flota de l’aerobús es renova i dóna més serveis

Imprimeix

Tots els vehicles s'han remodelat per fora i per dins i s'han afegit noves funcionalitats, com connexió a internet i càmeres de seguretat.

La Plaça Catalunya i l'Avinguda Maria Cristina de Barcelona van acollir la renovació que  s'ha dut a terme als trenta vehicles que presten el servei entre la ciutat i l'aeroport Barcelona-el Prat. Una de les novetats principals és l'oferta de connexió a internet mitjançant WI-FI a bord de tots els cotxes. Aquest servei és completament gratuït, i permet a tots els passatgers que facin ús del servei la navegació a través d'ordinadors, smartphones i tauletes.

La connexió ofertada té plenes funcions, és a dir, permet utilitzar tant navegadors com altres programes i aplicacions en línia. Únicament es limita la descàrrega d'arxius molt grans i la visualització de continguts inadequats. A més, la connexió no requereix per part de l'usuari cap mena de registre. Es tracta d'una prestació molt útil per als viatgers de línies aèries, especialment per als ciutadans d'altres països.

USB i videovigilància

Un altre dels avenços és la instal·lació a cada autobús de sis preses estàndard USB, amb l'objectiu que els passatgers puguin recarregar de forma també gratuïta els seus telèfons i dispositius mòbils si ho necessiten.

Als vehicles també s'hi  ha instal·lat un sistema de videovigilància que oferirà més seguretat. Cadascun d'ells s'equiparà amb 3 càmeres HD. Aquest sistema s'ha mostrat molt útil en altres serveis de transport públic com ara el Nitbús, on ha contribuït a reduir de forma important els incidents en relació a la seguretat.

Imatge renovada

L'adequació integral dels trenta vehicles  ha comportat també la renovació exterior de xapa i pintura, renovació de plàstics i gomes de la carrosseria exterior, renovació de la tapisseria dels seients, renovació del sòl en cas de deteriorament, neteja integral dels interiors, pintat dels paraments verticals, renovació de pilots i elements de plàstic tant a l'interior com a l'exterior, polit de barres i la resta d'actuacions necessàries per tal de deixar el vehicle en perfecte estat.

Així mateix, s'han substituït les lluminàries interiors de fluorescents per altres tipus leds de baix consum i major lluminositat. També s'ha dut a terme una revisió completa dels motors i altres equipaments, tot sota la supervisió de l'AMB.

Amb la renovació integral s'ha aconseguit deixar els vehicles deixant-los gairebé nous.  Tenint en compte que la vida útil dels autobusos es situa normalment més enllà dels deu anys i que els 30 vehicles renovats tenen una antiguitat de 5 anys, el servei Aerobús podrà disposar de vehicles en perfectes condicions fins al final de la present etapa del servei, que coincidirà aproximadament amb l'arribada del metro a les terminals aeroportuàries.

Finalment, cal destacar que de cara al turisme, durant els trajectes, unes pantalles a bord  reprodueixen un vídeo informatiu destacant activitats i punts d'interès arquitectònic, cultural, gastronòmic de la ciutat de Barcelona, més l'agenda d'esdeveniments en curs, així com informació sobre l'aeroport.

Altres dades

El servei Aerobús, de titularitat de l'AMB i gestionat per l'empresa SGMT (empresa amb un total de 120 treballadors), consta de dues línies (una per a cada terminal de l'aeroport) que connecten aquesta infraestructura amb diversos punts del centre de Barcelona. El trajecte dura uns 30 minuts, i la freqüència de pas és de 5 minuts a la línia A1 i de 10 minuts en el cas de la línia A2.

Durant el 2014, el servei va registrar 5,2 milions de viatgers, i va suposar el 13,84% de tots els viatges a l'aeroport. Des de l'inici del servei, l'any 2010, l'Aerobús ha transportat 27,7 milions de viatgers, creixent en un 45% en aquest període, i permetent garantir la mobilitat sostenible de l'Aeroport de Barcelona, malgrat l'absència de servei ferroviari a la terminal T1. Aquest fet ha permès un estalvi d'emissions contaminants estimat en: 81,1 milions de Kg de CO2.

El viatger més freqüent de l'Aerobús és una dona d'entre 25 i 34 anys, treballadora i amb estudis universitaris, resident a Barcelona o l'àrea metropolitana i que viatja a l'aeroport per turisme. Malgrat això, el servei és utilitzat per viatgers de tota mena i pels motius més diversos.

La valoració que els passatgers fan del servei és, des de fa temps, molt positiva, fet que reflecteix l'esforç dedicat a la millora d'aquest. Durant el 2014, els passatgers van posar a l'Aerobús una nota mitjana de 8,45 (molt elevada per a un servei d'autobús) destacant com a aspectes més importants la gran freqüència de pas, la rapidesa del trajecte i la sensació de seguretat davant de robatoris o molèsties.

Així mateix, l'Índex de Satisfacció del Client (ISC) es manté en un important 80,62 sobre 100. L'ISC s'obté després de preguntar als usuaris sobre una varietat d'aspectes del servei, que van des de la temperatura i el confort dins dels vehicles al preu del bitllet, passant per qüestions de neteja, facilitat d'accés i capacitat dels espais habilitats per l'equipatge.

Redacció / Foto: AMB