Passen revista a les obres d’infraestructures al Baix Llobregat

Imprimeix

El cap de Demarcació de Carreteres del Ministeri de Foment va manifestar la seva voluntat de finalitzar totes les actuacions sense noves interrupcions.

El president del Consell Comarcal, Josep Perpinyà i el conseller de Mobilitat, Jaume Olivella, es van reunir amb Joan Barios, cap de la Demarcació de Carreteres del Ministeri de Foment a Catalunya amb l’objecte de repassar l’estat d’execució i les previsions de les obres d’infraestructura que impulsa el Ministeri de Foment a la comarca.

Sense interrupcions

Durant la reunió el cap de la Demarcació de Carreteres va manifestar la voluntat del Ministeri de Foment que aquestes actuacions, totes elles ja reiniciades, tinguin continuïtat fins a la finalització de les mateixes sense noves interrupcions. Aquest és el cas de l’enllaç de l’AP-7 i la A-2 a Sant Andreu de la Barca que es preveu que entri en servei l'any 2016; la connexió de la C-32 amb la Ronda Litoral a Cornellà que estarà finalitzada el 2017. I, pel que fa al túnel i la variant de la N-340 a Vallirana, les obres s’allargaran fins al 2019. Algunes d’aquestes actuacions van ser iniciades ja fa anys i han patit aturades i endarreriments que han afectat greument la qualitat de vida dels ciutadans i la competitivitat de l’economia de la comarca.

Durant la trobada també es van tractar altres actuacions en curs de gran rellevància per la comarca i pel conjunt de Catalunya, com són els nous accessos viaris i ferroviaris al port de Barcelona.

La C-32

A més, els representants del Baix Llobregat van plantejar dues qüestions de gran importància per als municipis de la comarca sobre l’enllaç de la C-32. Primer, l’afectació que aquestes obres estan tenint sobre diferents infraestructures del Parc Agrari del Baix Llobregat al municipi de Sant Boi de Llobregat. En segon lloc, recollint la preocupació manifestada pels ajuntaments de Sant Boi i Cornellà, la necessitat de buscar una alternativa viable per a la mobilitat en bicicleta entre les dues poblacions, que actualment es realitza a través del pont de la C-245, que quedarà impossibilitat per al pas de bicicletes, un cop transformada aquesta via. Sobre totes dues qüestions, la Demarcació de Carreteres es va comprometre a analitzar la situació i les possibles alternatives, per tal de donar resposta als municipis i les entitats afectades.

Redacció / Foto: Arxiu