El servei ‘A prop teu’ ja ha gestionat 1.500 incidències

Imprimeix

Aquesta iniciativa de l’Ajuntament de Cornellà ha resolt el 95% de les consultes i actualment n’hi ha 74 en tràmit.

Des que l’Ajuntament de Cornellà de Llobregat va posar en marxa el servei ‘A prop teu’ fa poc de més d’un any s'ha pogut gestionar unes 1.500 incidències comunicades pels veïns i veïnes de la ciutat sobre espai públic, seguretat i convivència en el municipi baixllobregatí que han estat plantejades a través de les xarxes socials, la web o el telèfon mòbil.

Aquest innovador servei és una nova forma de gestió de la ciutat a peu de carrer, que proporciona a la ciutadania un canal de comunicació obert amb el consistori municipal i li permet coresponsabilitzar-se del seu manteniment, aportant propostes i facilitant el contacte directe amb els regidors municipals, que donen resposta i escolten les preocupacions de la gent. Així, l’Ajuntament pot detectar noves necessitats a la ciutat i impulsar petites actuacions o miniprojectes de millora de l'entorn urbà. La col·laboració dels ciutadans i una resposta per part de l'Ajuntament són claus pel manteniment de la ciutat.

Del total de les incidències que s'han plantejat en aquest temps, n’hi ha 74 en tràmit i 1.375 de resoltes, el que representa un 95%. Les incidències arriben directament a un gestor que deriva cadascuna al regidor o regidora responsable de l'àrea sobre la qual es realitza la consulta o proposta, i aquests donen resposta als usuaris el més aviat possible. Posteriorment, es procedeix a la comprovació dels fets i s'engeguen els serveis i els protocols adequats per poder solucionar-los.

La majoria, via web

Del total d'incidències plantejades per la ciutadania, el 63% es van transmetre via web, el 24% per correu electrònic, el 7% per Twitter i el 3% per Facebook. I pel que fa a la temàtica, principalment es refereixen a seguretat ciutadana (24,69%), manteniment de l’espai públic (60,11%) i convivència (15,2%).

Actuacions

Gràcies a aquest servei s’ha pogut construir un pas de calçada lateral adaptat al carrer Freixe; la substitució d’un tobogan a la plaça de Catalunya, que estava fet malbé a causa d’un acte vandàlic de la nit de Sant Joan; i també un pipican al carrer Mossèn Andreu. D’altra banda, gràcies als suggeriments ciutadans també s’afavoreix la col·laboració amb altres administracions. Aquest va ser el cas de les avaries de l’ascensor i les escales mecàniques del Trambaix, que va obtenir una contestació immediata des del compte de twitter de l’ATM.

A més, s’ha pogut resoldre positivament, mitjançant la mediació, un cas de brutícia en uns patis comunitaris interiors. La majoria de temes de seguretat que s’han presentat, s’han derivat directament a la guàrdia urbana, ja que es tractava d’incidències que necessitaven d’una actuació immediata per part dels cossos de seguretat.

Redacció / Foto: Arxiu