Alumnes d’ESO de Sant Feliu creen la campanya “No passis de pensar”

Imprimeix

L’objectiu és conscienciar els joves sobre els problemes del consum excessiu de l’alcohol.

Els nois i noies de tercer i quart d'ESO dels instituts Martí Dot i Olorda de Sant Feliu de Llobregat que el curs passat es van formar com agents de salut han creat la campanya “No passis de pensar”. Una iniciativa que té com a objectiu conscienciar els joves sobre els problemes del consum excessiu d'alcohol.

Amb el suport dels dinamitzadors digitals de Treball als Barris i del projecte municipal Sant Feliu Innova han dissenyat nou vídeos informatius on els mateixos agents de salut en són els protagonistes. Els vídeos, d'uns dos minuts de durada cadascun, simulen un conegut concurs televisiu en què s'ha d'endevinar la paraula que correspon a una definició i que comença per una lletra determinada. Tots els conceptes a descobrir estan relacionats amb aspectes vinculats al fet de sortir de festa, com ara ressaca, pressió de grup o festa responsable, entre altres. Les peces finalitzen amb una sèrie de consells i recomanacions adreçades als joves per tal que siguin conscients dels riscos de l'alcohol i dels efectes perjudicials que té sobre l'organisme i en les relacions socials i familiars. Alhora, es convida els nois i noies a reflexionar i a tenir pensament crític per tal de controlar actituds abusives en relació al consum de begudes alcohòliques.

La campanya "No passis de pensar" tindrà una difusió activ a les xarxes socials de Twitter i Facebook. Cada dia –a partir del 2 d’agost- es penjarà un dels vídeos. L'objectiu és que el missatge arribi al jovent en els dies previs a la Festa de Tardor, que se celebra del 3 al 12 d’octubre a la ciutat.

Redacció / Foto: Arxiu