La Línia L9 arribarà a l'aeroport de El Prat el primer semestre de 2016

Imprimeix

El tram de vint quilòmetres i quinze estacions entre Zona Universitària i la Terminal-1 permetrà unir Barcelona, l’Hospitalet i el Prat de Llobregat.

L’arribada del metro a l’aeroport de Barcelona-El Prat serà una realitat el primer semestre de 2016 després de l’anunci del president de la Generalitat, Artur Mas, que ahir va visitar les obres de l’estació del Parc Logístic juntament amb el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Santi Vila.

A la tardor s’iniciaran les primeres proves d’aquest tram, amb una longitut de 20,7 quilòmetres i que tindrà quinze estacions i que espera que rebi uns 23 milions de passatjers a l’any. Les estacions que entraran en servei seran Zona Universitaria, on contectarà amb la línia L3; Collblanc (L5); Torrassa (L1); Can Tries-Gornal, que conectarà en el futur amb el remal cap a la Zona Franca; Europa-Fira (FGC); Fira; Parc Logístic; Mercabarna; Les Moreres; El Prat Estació (Rodalies); Cèntric; Parc Nou; Mas Blau; Aeroport T-2 (Rodalies) i Aeroport T-1. En posteriors fases es posarà en funcionament les estacions Aeroport-terminal de càrrega, la Ribera i Camp Nou. En paral·lel al nou tram entraran en explotació 6,3 quilòmetres del ramal de la Zona Franca per a que els trens puguin accedir a la zona de tallers.

Durant una visita a les obres d’aquesta línia, a l’estació de Parc Logístic, el cap de l’Executiu ha assegurat que aconseguir tirar endavant les obres ha suposat “un esforç gegantí” i demostra fins a quin a quin punt s’han hagut de reconvertir una sèrie de decisions que s’havien pres en matèria d’inversions i d’infraestructures en general”. El president ha explicat que el Govern ha prioritzat “protegir el sistema de benestar” i “seleccionar les infraestructures que tenen un rendiment econòmic i social més gran amb la vista fixada en el creixement econòmic i la creació de riquesa”. La posada en serveis de l'L9 és, segons el president, “una aposta pel transport públic i la sostenibilitat general per un país i una ciutat que siguin capdavanters des del punt de vista de la tecnologia, de la modernitat i de la sostenibilitat mediambiental”. El tram que és previst que entri en funcionament permetrà arribar en metro a la terminal més utilitzada de l’aeroport i unir els municipis de Barcelona, l’Hospitalet de Llobregat i el Prat de Llobregat. En el seu recorregut, facilitarà l’accés en transport públic a la zona universitària de la Diagonal, a zones amb el Parc Logístic i la Fira, Mercabarna i l’aeroport, “grans pulmons d’activitat econòmica, de la ciutat de l’àrea metropolitana i del país.”,ha dit. En aquest context, i davant els mitjans de comunicació, el president ha explicat que el Govern ha prioritzat la part de l’L9 que creia més estratègica i a on ens hi juguem més” i que s’ha hagut de posposar fins aconseguir “disponibilitat de recursos”. Així, ha advertit que “totes les inversions que estaven en marxa no es poden continuar en les circumstàncies actuals” i ha assegurat que tenint en compte la situació de les finances públiques, ara seria absolutament inimaginable encarar una infraestructura d’aquestes característiques”. El president Mas s’ha mostrat molt clar quan ha dit que hi ha una part entre la Sagrera i la Zona Universitària que en aquests moment està aturada i ha assegurat que “no la podem continuar”, perquè fer-ho suposaria “reduir i posar en risc serveis molts essencials per a la població, on ens hi juguem la cohesió social i el nostre sistema d’estat del benestar en sanitat, educació, serveis socials, la lluita contra la pobresa i les polítiques d’habitatge, entre d’altres”. I, en aquest punt, s’ha referit també a la pressió  que suposa pel Govern el fet d’haver de reduir el dèficit sistemàticament,“moltes vegades imposat pel Govern espanyol”, que ha comportat haver d’aturar inversions o deixar-les de fer de manera indefinida.

D’altra banda, el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Santi Vila, ha explicat que "a partir de la tardor es realitzaran les primeres proves de servei, que continuaran al llarg del 2015, perquè en el primer semestre del 2016 entri en servei aquest tram". Segons el conseller, la Generalitat invertirà 185 milions d'euros fins al 2016 per culminar aquest tram de la L9, que haurà tingut una inversió total de 2.862 milions.

Redacció / Foto: Generalitat de Catalunya