L’Ajuntament de Molins augmenta un 4% les queixes tramitades

Segons l’informe presentat al ple municipal l’any 2013 es van tramitar el 92% de les queixes tramitades i es van contestar amb una mitjana de 10’5 dies.

L’any 2013 van augmentar un 3’2% les queixes, suggeriments i agraïments presentats per ciutadans de Molins de Rei a l’Ajuntament mitjançant correu electrònic, instància, web o ràdio municipal. Concretament es va passar de 583 queixes l’any 2012 a 603 l’any passat. En línies generals es mantenen els temes de via pública, mobilitat i Guàrdia Urbana com els que més preocupen els veïns i veïnes. No obstant això, l’Ajuntament ha millorat els índexs de resposta a aquests requeriments ciutadans. Referent a la tramitació de les queixes s’ha passat del 88% al 92% aquest any 2013, mentre que pel què fa al temps de resposta també han baixat dels 11’8 dies als 10’5. Cal destacar que el compromís de l’equip de govern era donar resposta als escrits de la ciutadania en menys de 15 dies.

Tot i aquests bons resultats, l’equip de govern s’ha marcat com a objectius estratègics per aquest any 2014 millorar l’accessibilitat dels canals informàtics i de l’Oficina d’Atenció Ciutadana; millorar la coordinació interna entre les diferents àrees de l’Ajuntament, superar el 90% de tramitacions en cadascuna de les cinc àrees organitzatives del consistori; fixar els 10 dies com a temps màxim de resposta i millorar els informes tècnics i la qualitat en les respostes.

Síndic de Greuges

Paral·lelament a la presentació d’aquest informe, el Síndic de Greuges de Catalunya, Rafael Ribó, també ha aprofitat la seva compareixença al ple per donar compte de les actuacions fetes a instàncies dels ciutadans de Molins de Rei o que tenen a veure amb el consistori. En total han estat 65 queixes i 52 consultes, 16 de les quals tenien a veure amb l’Ajuntament i ja estan resoltes (el 75%) o en procés de ser-ho. Durant la seva intervenció, Rafael Ribó ha demanat la col·laboració a l’Ajuntament per “difondre els drets de la ciutadania i els instruments que hi ha a l’abast per defensar-los”. Ribó també ha remarcat algunes de les accions impulsades per l’equip de govern com les bonificacions de l’IBI per propietaris que posin pisos en lloguer social o les subvencions de les quotes dels nous autònoms, assegurant que “són bons exemples de la força que té la democràcia i de la quantitat de coses que es poden arribar a fer per construir una societat més justa i més protegida.”

Redacció / Foto: Arxiu

 

Un petit mitjà amb grans audiéncies...

Reportatges

Torna el SuperMes, un abril ple de propostes i descomptes

Activitats turístiques arreu de la comarca del Baix Llobregat amb preus reduïts per a compartir temps en família
158

Fotonotícies

Opinió

Mapa Baix Llobregat Castelldefels Begues Gavà Sant Climent de Llobregat Viladecans Sant Boi de Llobregat El Prat de Llobregat Cornellà de Llobregat Esplugues de Llobregat Sant Joan Despí Sant Just Desvern Santa Coloma de Cervelló Sant Felíu de Llobregat San Vicenç dels Horts Molins de Rei Torrelles de Llobregat Vallirana Cervelló La Palma de Cervelló Pallejà El Papiol Corbera de Llobregat Sant Andreu de la Barca Castellví de Rosanes Martorell Sant Esteve de Sesrovires Abrera Olesa de Montserrat Esparreguera Collbató
© 2021 Grup Baix Media S.L. All Rights Reserved. Designed By La Premsa del Baix