El Baix Llobregat encapçala el rànquing de mala accessibilitat dels treballadors al transport públic

Imprimeix
Més del 64% dels treballadors disposa de bons o molt bons accessos, però un 21% els tenen deficients.
El Pacte Industrial de la Regió Metropolitana de Barcelona va presentar l’estudi “Accessibilitat en transport públic col·lectiu als polígons d’activitat econòmica de la RMB” que ha realitzat amb la col·laboració de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM). L’estudi permet conèixer l’oferta de transport públic de què disposen les gairebé 300.000 persones que treballen als 728 polígons de la Regió Metropolitana de Barcelona (RMB) i, alhora, serveix per millorar la planificació de la seva mobilitat.

En el moment de l’elaboració de l’estudi, la RMB disposava en el seu conjunt de 10.391 parades de transport públic col·lectiu. La gran majoria corresponen a parades d’autobús (10.039 parades) de les quals 4.265 són urbanes i 5.774 són interurbanes. La resta de parades, 352, corresponen als diferents modes ferroviaris, les quals es distribueixen: 116 parades de metro, 61 parades del tramvia, 103 parades del servei de Rodalies de Catalunya, 62 parades de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya i 10 parades dels diferents funiculars.

Els resultats d'aquest estudi mostren que un 80,6 % dels treballadors dels polígons de la RMB gaudeixen d'una accessibilitat en transport públic bona, un 6,9% millorable i un 12,5% deficient. En nombres absoluts, 57.500 treballadors dels polígons de la RMB tenen una accessibilitat en transport públic deficient o millorable.

Accessibilitat

% de treballadors

Nombre de treballadors

Bona

80,6%

239.000

Millorable

6,9%

20.500

Deficient

12,5%

37.000

Total

100%

296.500

Font: Pacte Industrial de la Regió Metropolitana de Barcelona

Carles Ruiz, president del Comitè Executiu del Pacte Industrial, ha destacat que “la competitivitat industrial d'un territori ve molt condicionada per la qualitat dels seus polígons d'activitat econòmica, que són el suport físic on les empreses desenvolupen la seva activitat”. En aquest sentit, ha insistit en què “la millora de l'accessibilitat en transport públic als polígons de la RMB és un element clau per afavorir la seva qualitat, la competitivitat de la indústria i la sostenibilitat del territori metropolità”.

El Barcelonès és la comarca amb una millor accessibilitat, i per contra el Baix Llobregat és una de les comarques amb més treballadors amb accessibilitat deficient o millorable. A més, és la comarca amb un major nombre de treballadors amb accessibilitat deficient o millorable (20.500).
D’altra banda, el Baix Llobregat és la segona comarca amb més superfície i treballadors als seus PAE. Més del 64% dels treballadors disposa d’una bona o molt bona accessibilitat, però un 21% la tenen deficient.

Redacció
/ Foto: Arxiu