La línia 5 de Metro torna a recuperar la normalitat

Des d’avui dilluns 2 de setembre funcionarà en tot el seu recorregut, un cop finalitzats, en el termini previst, els treballs de millora que ha realitzat TMB i que han costat setze milions d’euros

Avui dilluns, 2 de setembre, i des de les 5 del matí, s’ha iniciat el servei a la línia 5 de metro amb normalitat, sense el tall que afectava el tram entre Cornellà Centre i Collblanc. L’obra, realitzada per Metro i que ha requerit una inversió de setze milions d’euros, ha permès reduir les vibracions en aquest tram, millorar l’accessibilitat i incrementar la capacitat de transport de la línia, per on circularà un tren més des d’avui.

La presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), Laia Bonet ha volgut destacar la important inversió realitzada per TMB en aquesta obra, “necessària per actualitzar una infraestructura de via que havia arribat al final de la seva vida útil”. Bonet ha explicat també que les “diferents actuacions executades a la zona de vies han permès reduir les vibracions que provocaven molèsties als veïns; el recrescut d’andanes ha millorat l’accessibilitat a l’estació Cornellà Centre; i la instal·lació de la nova agulla tipus bretelle permet augmentar el nombre de trens que circulen per aquesta línia.”

GWImpJWWYAA93zC

Renovació integral

Entre els treballs que s’hi han fet destaca la renovació integral de 5 quilòmetres de via (de Cornellà Centre a Collblanc) que havia arribat al final de la seva vida útil. Amb aquesta actuació s’ha millorat la fiabilitat de la línia, ha augmentat el confort dels usuaris durant el viatge i s’han reduït les vibracions per l’ús de la infraestructura en aquest tram. A més, a Cornellà Centre s’ha instal·lat una agulla del tipus bretelle que millorarà la capacitat de la línia, ja que permet reduir el temps d’atur quan hi hagi alguna incidència, i incrementa la capacitat de transport de l’L5: de moment, ja circularà un més a partir d’aquest mes de setembre. També s’ha aprofitat per fer un recrescut d’andanes a Cornellà Centre per millorar l’accessibilitat de l’estació. 

img 20240730 wa0016

A les obres realitzades a l’L5, entre Cornellà Centre i Collblanc, s’han renovat 3,6 quilòmetres de via doble i s’han substituït 6.500 metres cúbics de balast per formigó. També s’han instal·lat 14.400 metres lineals de carril d’acer, amb un total de 618 soldadures elèctriques i 243 aluminotèrmiques, i que s’han subjectat amb 24.000 fixacions antivibratòries sobre la plataforma de formigó. Finalment, s’ha modificat part de la catenària i s’han renovat dos pous de ventilació de túnel.

GV5lYFmWQAABNSA

Els treballs s’han desenvolupat sense cap incidència destacada i tant el metro com la trentena d’autobusos especials que han servit les dues llançadores substitutòries han absorbit amb normalitat les necessitats de mobilitat del tram afectat. La complexa obra s’ha realitzat complint els calendaris previstos, aconseguint així que la línia 5 de metro doni servei totalment abans que comenci el període escolar, tal com estava programat.

Redacció / Fotos: TMB

 

Un petit mitjà amb grans audiéncies...

Reportatges

Entrada en una escola de Sant Vicenç dels Horts

El Curs Escolar 2024-2025 al Baix Llobregat, en números

Hi ha un total de 130.887 alumnes amb una disminució de 9.355 respecte a l’any passat que significa un descens del 6,67%
173

Fotonotícies

Opinió

Mapa Baix Llobregat Castelldefels Begues Gavà Sant Climent de Llobregat Viladecans Sant Boi de Llobregat El Prat de Llobregat Cornellà de Llobregat Esplugues de Llobregat Sant Joan Despí Sant Just Desvern Santa Coloma de Cervelló Sant Felíu de Llobregat San Vicenç dels Horts Molins de Rei Torrelles de Llobregat Vallirana Cervelló La Palma de Cervelló Pallejà El Papiol Corbera de Llobregat Sant Andreu de la Barca Castellví de Rosanes Martorell Sant Esteve de Sesrovires Abrera Olesa de Montserrat Esparreguera Collbató
© 2021 Grup Baix Media S.L. All Rights Reserved. Designed By La Premsa del Baix