La nova estació de tren de Sant Feliu costarà 17,7 milions d’euros

Imprimeix

L'actuació inclou l'accés integrat a peu de carrer i un vestíbul en la planta intermèdia i el nivell d'andanes. A més, reservarà espais per a posar en valor el patrimoni ferroviari de la ciutat

El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha licitat per 17,7 milions d'euros (IVA inclòs) la construcció de la nova estació de Sant Feliu de Llobregat, una de les actuacions més rellevants del pla Transformem Rodalies. La nova estació formarà un conjunt amb el tram soterrat i la urbanització en superfície. A més, promourà nous esquemes d'explotació de la xarxa ferroviària de proximitat a l'entorn de Barcelona i la seva àrea metropolitana. La integració del ferrocarril en el nucli urbà de Sant Feliu, que executa el Ministeri a través d'Adif, constitueix una de les obres ferroviàries i urbanístiques més rellevants de la transformació de la xarxa ferroviària de proximitat en l'àrea metropolitana de Barcelona, que crearà una infraestructura plenament permeable, moderna, segura, inclusiva i sostenible.

stacio tren

Amb un pressupost total de més de 120 milions d'euros (IVA inclòs), la integració del ferrocarril inclou el soterrament parcial de les vies, actuacions complementàries com la construcció de la nova estació i diverses instal·lacions ferroviàries i materialitzarà la permeabilitat de la infraestructura ferroviària de la línia Sant Vicenç de Calders-Vilafranca-L'Hospitalet de Llobregat entre els dos sectors de la trama urbana, creant nous espais ciutadans.

Amb les obres executades fins al moment, ja s'han incrementat les condicions de seguretat per als veïns i l'explotació ferroviària, en haver-se eliminat l'antic passo a nivell del punt quilomètric 88,906, situat en una zona amb una elevada densitat de trànsit rodat i de vianants. Les obres de la nova estació de Sant Feliu de Llobregat comptaran amb finançament dels fons NextGenerationEU de la Unió Europea, a través del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

sot sfll 5

Estació de futur

El projecte de la nova estació comprèn un accés integrat a peu de carrer i un vestíbul en la planta intermèdia i el nivell d'andanes, reservant espais per a posar en valor el patrimoni ferroviari de la ciutat.

Les principals actuacions incloses en el projecte són:

 
 
 
 

Avanços en les obres d'integració

Entre els avanços del projecte d'integració, destaca l'excavació en mina (sota terra) del tram soterrat, iniciada a l'octubre. Fins a la data, s'han perforat 71 mestres dels de 654 metres d'aquest sector. La resta dels gairebé dos quilòmetres del traçat integrat es realitza mitjançant pantalles, sobre les quals posteriorment es construeix la llosa de cobertura, de les quals ja s'han executat més de 850 m. En aquest àmbit, destaca el tram final, situat a la frontera amb el municipi de Sant Joan Despí, en el qual ja han conclòs totes les pantalles i es realitza l'última llosa superior, al costat de la riera de Pahissa.

Redacció / Fotos: MITMA