Millora a la xarxa ferroviària entre Vilanova i la Geltrú i Castelldefels

Imprimeix

Es renovarà des del 16 d'octubre el carril i les travesses en vint-i-tres quilòmetres per a incrementar la fiabilitat i prestacions de la infraestructura i la regularitat de les circulacions

Adif ultima la planificació per a l'execució d'actuacions que milloraran la infraestructura en un tram de 23 quilòmetres entre Vilanova i la Geltrú i Castelldefels, un dels quals major densitat de trànsit registra en la xarxa de Rodalies de Barcelona. Les actuacions, amb una inversió de 23,4 milions d'euros, consistirà en la renovació de 87.000 mestres de carril i, aproximadament, 60.000 travesses del tram.

Amb això, es reforçaran les característiques els paràmetres geomètrics de la via, així com la seva durabilitat i robustesa, incrementant els estàndards de confort, eficiència i eficàcia de l'explotació ferroviària i optimitzant els costos i tasques de manteniment, en reduir-se la probabilitat d'incidències en la superestructura. L'execució dels treballs, que es realitzarà en diferents fases, s'iniciarà la nit del pròxim 16 d'octubre i es prolongarà fins al pròxim estiu.

vilanova castelldefels 2

Amb l'objectiu de maximitzar el rendiment de les obres, Adif ha planificat una ampliació de la banda de manteniment nocturna (horari en el qual s'executa el manteniment preventiu i correctiu) des de les 22,30h fins a les 04,30h de dilluns a divendres; programant interrupcions de la circulació de 24h per una via, alternativament, els caps de setmana.

Els temps de viatge podrien incrementar-se en establir, per motius de seguretat, Limitacions Temporals de Velocitat (LTV) per a la protecció de la zona de treballs.
Adif ja ha posat en coneixement de les empreses ferroviàries que operen en aquest tram el pla d'obres per a l'adopció, per part seva, dels plans alternatius de transport que garantiran la mobilitat dels viatgers.

Redacció / Fotos: Adif