Més de 65,83 milions d’euros per prolongar i millorar l’autovia del Baix

Imprimeix

L'actuació, entre la Ronda Litoral i l'autopista C-32, contempla la construcció de 2,26 km de la nova autovia B-25 i optimitzarà les connexions de les infraestructures del Baix Llobregat

El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) ha adjudicat, per import de 65,83 milions d'euros (IVA inclòs), les obres de la prolongació de l'autovia del Baix Llobregat, en el tram Ronda Litoral–Autopista de la C-32 (antiga A-16) i millora de la mobilitat d'usuaris vulnerables al Baix Llobregat.

descarga 14

L'actuació millorarà les connexions entre les infraestructures del Baix Llobregat, mitjançant la construcció de 2,26 km de la nova autovia B-25 i la remodelació dels enllaços de l'entorn, millorant la mobilitat en aquesta zona de l'entorn metropolità de Barcelona, amb especial atenció als usuaris vulnerables.

Característiques tècniques

Els treballs permetran desenvolupar les actuacions necessàries per a concloure les obres, parcialment executades, de la prolongació de l'Autovia del Baix Llobregat, connectant l'autovia A-2 amb l'autopista C-32 mitjançant la nova autovia B-25, així com la millora en set zones de l'actuació:

-Tronc i Nus de Sant Boi de Llobregat-Cornellà. És el nus central del projecte, ja que inclou la nova autovia B-25, permetent una millor connexió de les carreteres C-32, C-245, BV-2002 i el viari urbà de Sant Boi.

-Nus de Cornellà, duplicant el ramal actualment existent.

-El nus de Sant Boi Nord, en la carretera BV-2002 amb el viari urbà de Sant Boi de Llobregat.

-L'enllaç de Sant Boi Sud, en l'autopista C-32 amb el polígon industrial de Ses Salines a Sant Boi de Llobregat: Nus C-32 amb C-31c, que permetrà nombrosos moviments locals.
L'enllaç de Mas Blau, en l'autovia C-32b amb el polígon industrial i viari urbà del Prat de Llobregat.

Captura de pantalla 2023 05 26 a las 16.47.37

El projecte inclou la terminació del vial del Centre Direccional al Prat de Llobregat i la duplicació de carrils en el vial de connexió de les carreteres BV-2002 i BV-2005, de la Diputació de Barcelona, amb l'enllaç 602 de l'autovia A-2 a l'altura de Sant Vicenç dels Horts, juntament amb la construcció de dos ramals de connexió directa amb els propis de l'enllaç sense haver de passar per la seva glorieta.

També es projecten uns 750 metres de carril-bici amb 3 metres d'amplària, que s'amplien a cinc metres al sud del riu Llobregat, discorrent al llarg del traçat de la carretera B-25 des del camí d'accés a l’ETAP de Sant Joan Despí fins a la glorieta de La Parellada a Sant Boi de Llobregat.

Captura de pantalla 2023 05 26 a las 16.44.29

S'actua sobre vint-i-quatre estructures, ja siguin de nova construcció, o ampliacions, modificacions o substitucions dels sistemes de contenció de les existents, constituint els enllaços a diferent nivell i donant permeabilitat a l'autovia enfront dels cursos d'aigua, carreteres, vies de ferrocarril i camins interceptats pel traçat.

En discórrer l'autovia per una zona peri-urbana, destaca la necessitat de desviar i reposar nombrosos serveis afectats: línies elèctriques, inclòs REE i telefòniques, conduccions de proveïment i sanejament d'aigües, canals de reg, conduccions de gas, etc.

Redacció / Fotos: Google Maps