Redacten el projecte del quart carril l’AP-7 entre Martorell i Vilafranca

Imprimeix

Es formalitza aquest contracte de serveis per tres milions d’euros i l’actuació augmentarà la capacitat de l'autopista en una mica més de vint-i-tres quilòmetres

El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma), segons anuncia avui el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE), ha formalitzat, per tres milions d'euros, un contracte de serveis per a la redacció del projecte d’“Ampliació a quart carril en l'autopista AP-7 des de l'enllaç de Martorell fins a l'enllaç de Vilafranca Centre”.

El 31 d'agost de 2021 va finalitzar la concessió de l'autopista AP-7 Tarragona–La Jonquera, la qual cosa va suposar deixar lliure de peatge 258 km d'autopista a Catalunya. Això ha permès que, juntament amb la resta dels trams d'autopista alliberats en 2020 i 2021 (que sumen més de 450 km), actualment la Xarxa de Carreteres de l'Estat a Catalunya estigui lliure de peatge.

thumb 230209 np 4o carril ap 7 barcelona

Des que van finalitzar les concessions, Mitma ha estat treballant per a adequar les autopistes a la nova realitat. Els estudis realitzats amb caràcter previ a l'alliberament de l'autopista ja van anticipar un significatiu increment de trànsit i la necessitat de posar en marxa actuacions, com la que s'acaba de formalitzar.

L'actuació té per objecte incrementar la capacitat de l'autopista AP-7 entre els enllaços de Martorell i Vilafranca Centre, mitjançant la creació d'un quart carril, en una mica més de vint-i-trtes quilòmetres d'autovia, per al que s'estima un import de 140 milions d'euros (IVA inclòs).

Redacció / Fotos: Mitma-Arxiu