S'invertiran 20,2 milions d'euros per remodelar l’estació de Castelldefels

Imprimeix

El projecte d'Adif suposa reestructurar l'actual esquema de vies i andanes per separar i diferenciar els trànsits de Rodalies de les circulacions passants de mitjana i llarga distància

Adif invertirà 20,2 milions d'euros a remodelar l'estació de Castelldefels per a agilitzar el trànsit de trens i reforçar l'accessibilitat d'aquesta estació, punt estratègic de la xarxa en el sud de Barcelona, que flexibilitzarà així la seva capacitat operativa per a l'explotació ferroviària i optimitzarà el trànsit de viatgers.

castelldefels andenes 1

El projecte suposa reestructurar l'actual esquema de vies i andanes de l'estació de per a separar i diferenciar els trànsits de Rodalies de les circulacions passants de mitjana i llarga distància, amb la finalitat d'agilitzar totes dues i evitar així eventuals interferències entre elles.

L'actuació, que ha estat adjudicada a Acciona Construcció, constitueix un nou impuls al pla Transformem Rodalies. A ella se sumaran els treballs per a adaptar les instal·lacions de senyalització i telecomunicacions de l'estació, que Adif va licitar recentment per uns 10 milions d'euros.

Nou esquema de vies

Després d'aquesta reconfiguració, les vies 1 i 6, amb les seves respectives andanes, canalitzaran les circulacions de trens passants de mitjana o llarga distància, tinguin o no parada comercial en l'estació.

Les dues vies centrals (les vies 2 i 4 i l'andana central) seran on estacionin les circulacions terme, això és, els trens que tinguin origen o destinació en l'estació, fonamentalment els de Rodalies. D'aquesta manera, podran realitzar la inversió de la marxa sense interferir amb les circulacions passants.

vies castefa

Del seu costat, la via 3 es destinarà a l'estacionament de maquinària de manteniment i a la càrrega i descàrrega de materials.

Per a habilitar aquest nou esquema de vies s'escometran diferents actuacions en l'estació, com són la col·locació de nous desviaments, l'ampliació de l'andana 2 i la construcció d'una nova andana per a donar servei a la via 6. També caldrà adequar la catenària i diferents instal·lacions i sistemes de l'estació a aquesta nova configuració.

Millora de l'accessibilitat

La remodelació de l'estació es completa amb la construcció d'un nou pas inferior entre andanes, que reforçarà l'accessibilitat i facilitarà el trànsit de viatgers per tot el recinte. Totes aquestes actuacions contribueixen a la consecució de l'Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 9, que promou infraestructures fiables, sostenibles, resilients i de qualitat.

Redacció / Fotos: Arxiu