La línia Llobregat-Anoia d’FGC va registrar prop de 22 milions de viatgers

L’increment respecte a l'any 2021 va ser del 34,1%, mentre que la puntualitat es va situar en el 98,4%

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha tancat l’any 2022 amb 79 milions  d’usuàris a les Línies Metropolitanes (Barcelona-Vallès i Llobregat-Anoia), el que suposa un increment del 29% respecte a la demanda de l’any 2021. Si es compara amb les dades de l’any 2019, abans de la pandèmia, la recuperació del passatge se situa entorn del 90% a les dues línies. Les dades mostren com Ferrocarrils recupera progressivament el volum de viatgers d’abans de la pandèmia, creixent cada any i augmentant el nombre d’usuaris. La recuperació arriba a ser de prop del 100% en la demanda en hora punta.

FmhumobXoAMgWAs

Captura de pantalla 2023 01 17 a las 16.05.44

A la línia Llobregat-Anoia, amb 21,93 milions de viatges, l’increment respecte al 2021 és del 34,1%, superant aquest augment municipis com Abrera (39,5%), Monistrol de Montserrat (96,7%), Castellbell i el Vilar (83,4%), Sant Esteve Sesrovires (46,5%), Masquefa (42,1%), Piera (47%) i Capellades (50,4%).

ST BOI FGC 014 1024x683

Flu hsHX0AAHA2O

El president de Ferrocarrils, Toni Segarra, valora positivament aquestes xifres:Ja hem recuperat el 90% de la demanda del 2019, abans de la pandèmia, i això és positiu perquè demostra que les persones usuàries han recuperat l’hàbit de moure’s amb tren i, per tant, desplaçar-se d’una manera sostenible”. Tot i això, Segarra apunta que la pandèmia “ha provocat canvis d’hàbits, sobretot amb el teletreball, que han vingut per quedar-se. Davant d’això, hem de ser capaços d’atreure més demanda, arribar a nous usuaris i oferir una alternativa potent i atractiva per a tota mena d’usuaris.

Puntualitat, qualitat, satisfacció

L’índex de puntualitat s’ha situat en el 98,94% en el conjunt de Línies Metropolitanes. D’aquesta manera, la puntualitat de Ferrocarrils continua mantenint-se per sobre del 98%. D’altra banda, l’índex de Control de Qualitat, indicador que permet a FGC controlar diàriament i de manera objectiva el grau de compliment del servei real respecte al servei programat del 98,6% a la línia Llobregat-Anoia.

FmK3bh XwAA5UMS

Pel que fa a l’índex de satisfacció, els usuaris puntuen amb un 77 sobre 100 la qualitat del servei ofert per la companyia a les Línies Metropolitanes, sent aquesta la valoració la més alta dels últims anys i assolint el seu rècord històric. Aquest indicador permet conèixer la percepció que tenen les persones que viatgen amb FGC sobre diferents aspectes de la prestació del servei ferroviari. Es mesura mitjançant unes 1.100 enquestes directes als usuaris i usuàries d’acord amb 27 valors.

Redacció / Fotos: FGC

 

Un petit mitjà amb grans audiéncies...

Reportatges

Luis Quiñonero, vicepresident de la Federació Catalana de Futbol i president de l'AE Prat

“Els clubs ja s’han adonat de qui són Àlex Talavera i Juanjo Isern”

L'exvicepresident de la Federació Catalana de Futbol i actual president de l’AE Prat, Luis Quiñonero, explica també que les altres dues candidatures…
335

Fotonotícies

Opinió

Mapa Baix Llobregat Castelldefels Begues Gavà Sant Climent de Llobregat Viladecans Sant Boi de Llobregat El Prat de Llobregat Cornellà de Llobregat Esplugues de Llobregat Sant Joan Despí Sant Just Desvern Santa Coloma de Cervelló Sant Felíu de Llobregat San Vicenç dels Horts Molins de Rei Torrelles de Llobregat Vallirana Cervelló La Palma de Cervelló Pallejà El Papiol Corbera de Llobregat Sant Andreu de la Barca Castellví de Rosanes Martorell Sant Esteve de Sesrovires Abrera Olesa de Montserrat Esparreguera Collbató
© 2015 Mediabaix. All Rights Reserved. Designed By La Premsa del Baix