El Govern anuncia la licitació les obres de desdoblament de la B-224

L’actuació entre Martorell i Sant Esteve Sesrovires, amb un cost de 28 milions d’euros, permetrà evitar que 30.000 vehicles travessin cada dia la urbanització del Pou del Merli

El conseller de Territori, Juli Fernández, ha anunciat en una visita a la B-224 que el Govern ha iniciat la licitació de les obres de desdoblament d’aquesta carretera, entre Sant Esteve Sesrovires i Martorell, per un import de 28 milions d’euros. Aquesta obra s’emmarca en les actuacions que està desenvolupant el Departament per a millorar la capacitat i la funcionalitat d’un dels principals eixos de comunicació entre l’Anoia i el Baix Llobregat i permetrà treure 30.000 vehicles diaris que actualment travessen la urbanització del Pou del Merli de Martorell i facilitar la relació d’aquest sector amb el nucli urbà. Es preveu que els treballs comencin la primavera vinent i tinguin una durada de vint-i-quatre mesos. El conseller ha destacat "la bona notícia que suposa per a la millora de la qualitat de vida dels ciutadans que viuen i usen aquest eix entre el Baix Llobregat i l'Anoia i per a les seves empreses aquesta nova realitat de mobilitat."

b 224 2

Les obres que ara es liciten corresponen al desdoblament de la B-224 en un tram de dos quilòmetres de longitud, entre la rotonda del polígon Anoia, a Sant Esteve Sesrovires, i l’enllaç amb l’A-2 i l’AP-7, amb una connexió a la trama urbana de Martorell a través del carrer del Puig del Ravell. Aquesta actuació evitarà el trànsit de pas que actualment travessa la urbanització del Pou del Merli, alliberant la zona de la pràctica totalitat dels vehicles que hi circulen, i millorarà la mobilitat en aquest entorn.

En un primer tram de 500 metres, el desdoblament es recolza en la calçada actual de la B-224 i, a continuació, el traçat se’n separa en sentit nord. D’aquesta manera, es crearà una nova connexió a Martorell que completarà l’existent, alhora que la B-224 actual passarà a tenir una funcionalitat més local i, en conseqüència serà cedida als ajuntaments de Martorell i Sant Esteve Sesrovires. La via projectada consta de dues calçades de dos carrils de circulació de 3,5 metres d’amplada cadascun, vorals exteriors d’1,5 metres i interior d’1 metre.

7a18392d 5288 4e1a a57e ac993c1d5e34

Per a facilitar les connexions amb la vialitat de l’entorn, el projecte preveu una rotonda elevada de grans dimensions sobre el vial que connecta l’A-2 i l’AP-7 i una segona rotonda per a connectar amb els carrers del Puig del Ravell i dels Barons de Castellvell, així com diversos ramals d’enllaç. A més de la construcció de la nova carretera, les obres inclouran altres treballs com el desviament de serveis afectats, les tasques de senyalització, abalisament, drenatge i seguretat, la generació de passos de fauna, així com el reforç del ferm d’un tram d’un quilòmetre de la B-224 actual.

En el marc d’aquesta actuació, s’ha signat un conveni de col·laboració entre el Departament, l’Ajuntament de Martorell i Sant Esteve Sesrovires, l’INCASÒL, Infraestructuctures.cat i la Junta de Compensació del sector 3 Xàmenes.

L’eix de la B-224

La B-224, que pertany a la xarxa bàsica de carreteres de la Generalitat, discorre entre Vallbona d’Anoia –on connecta amb l’Eix Diagonal (C-15)– i Martorell –on enllaça amb l’A-2 i l’AP-7, tot unint altres municipis com Piera, Masquefa, Sant Llorenç d’Hortons i Sant Esteve Sesrovires. En funció del tram, registra trànsits entre els 7.000, els 13.000 i els 30.000 vehicles diaris.ç

El Departament està treballant en els últims anys en la millora integral d’aquesta carretera, amb actuacions que es poden dividir en tres trams, en funció de les seves característiques de traçat, funcionalitat i trànsit: Vallbona d’Anoia-Masquefa; Masquefa–Sant Esteve Sesrovires i Sant Esteve Sesrovires-Martorell. Aquest programa, que inclou actuacions que ja s’han executat i altres que s’executaran en els pròxims anys, suma una inversió de 90 MEUR.

82ea6ece d2a5 4089 babe 92486b6e06c8

Així, a més del desdoblament que ara es licita, la Generalitat ha previst la construcció d’una variant per alliberar de trànsit de pas l’interior del nucli urbà de Piera, tot alliberant-lo de 6.500 vehicles diaris –dels 7.300 actuals. Es preveu que les obres corresponents, amb una inversió de més de 8 MEUR, comencin durant el primer trimestre de 2023.

Addicionalment, el Departament està treballant en els projectes següents:

1.- Variant de Vallbona d’Anoia: Territori està ultimant la redacció del projecte constructiu de la variant que, donant continuïtat a la de Piera, alliberarà del trànsit de pas de la travessera de Vallbona d’Anoia. Es preveu licitar-ne les obres durant el segon trimestre de 2023, amb un pressupost previst de 15 MEUR. El projecte inclou l’eliminació del pas a nivell amb la línia d’FGC.

2.- Condicionament de la BV-2241 entre Sant Sadurní d’Anoia i Masquefa: En aquesta via que connecta amb la B-224, el Departament preveu dur a terme una obra per a millorar-ne la funcionalitat i seguretat. Les obres, amb un pressupost previst de 3 MEUR, es licitaran durant el primer trimestre de 2023.

3.- Nova rotonda per a millorar l’accés a la Beguda: També en el primer trimestre de 2023, es licitarà l’obra d’una rotonda a l’actual intersecció entre les carreteres B-224 i B-224z, d’accés a la Beguda, entre Sant Llorenç d’Hortons i Sant Esteve Sesrovires. El pressupost és de 600.000 euros.

4.- Fases 2 i 3 del desdoblament de la B-224: Territori ha impulsat la redacció dels projectes de millora de la capacitat de la B-224 a Sant Esteve Sesrovires (fase 2) i entre Sant Esteve Sesrovires i Masquefa (fase 3). Ambdues actuacions sumen una inversió estimada en 35 MEUR.

En el marc d’aquest pla, la Generalitat ha portat a terme diverses obres enfocades especialment en la millora de diversos elements de seguretat viària; per exemple, s’ha millorat el ferm en un tram entre Capellades i Piera, la implantació d’un separador de fluxos per a reforçar la separació de sentits de la circulació i la instal·lació de noves barreres de seguretat al terme de Masquefa o la formació d’un carril central de gir a Sant Esteve Sesrovires. 

Redacció / Foto: Dep. Territori

 

Un petit mitjà amb grans audiéncies...

Reportatges

Tot a punt per l'inici de l'edició d'enguany de la Fira de la Puríssima

La 76a Fira de la Puríssima serà la més sostenible de la història

La comercialitzadora pública Barcelona Energia subministrarà amb electricitat d’origen 100% renovable el certamen d’aquest any
221

Fotonotícies

Opinió

Mapa Baix Llobregat Castelldefels Begues Gavà Sant Climent de Llobregat Viladecans Sant Boi de Llobregat El Prat de Llobregat Cornellà de Llobregat Esplugues de Llobregat Sant Joan Despí Sant Just Desvern Santa Coloma de Cervelló Sant Felíu de Llobregat San Vicenç dels Horts Molins de Rei Torrelles de Llobregat Vallirana Cervelló La Palma de Cervelló Pallejà El Papiol Corbera de Llobregat Sant Andreu de la Barca Castellví de Rosanes Martorell Sant Esteve de Sesrovires Abrera Olesa de Montserrat Esparreguera Collbató
© 2015 Mediabaix. All Rights Reserved. Designed By La Premsa del Baix