Raquel Sànchez anuncia l’autorització de les obres al Baix Llobregat

Imprimeix

L'actuació, entre la Ronda Litoral i l'autopista C-32, contempla la construcció de 2,26 quilòmetres de nova autovia B-25 i optimitzarà les connexions de les infraestructures a la comarca

La ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, ha anunciat l'aprovació per part del Govern de les obres per a prolongar l'autovia i millorar la mobilitat al Baix Llobregat per més de 63 milions d'euros. Tal com ha assenyalat la ministra, les actuacions milloraran les connexions entre les infraestructures del Baix Llobregat mitjançant la construcció de 2,26 km de nova autovia B-25 i la remodelació dels enllaços de l'entorn, millorant la mobilitat en aquesta zona de l'entorn metropolità de Barcelona, amb especial atenció als usuaris vulnerables.

Captura de pantalla 2022 10 19 a las 18.38.52

“Som el ministeri de les ciutats i posem a les persones en el centre creant ciutats més amables, amb un trànsit més eficient i menys contaminant. En aquest sentit ens esforcem a millorar les infraestructures existents amb criteris d'eficiència i racionalitat, com és el cas de Sant Boi i el Baix Llobregat”, ha assenyalat Raquel Sánchez durant la seva intervenció en la jornada “Connexions que mouen el món”, de la Fira de Logística de Sant Boi de Llobregat, en la qual ha estat acompanyada per l'alcaldessa de la ciutat, Lluïsa Moret.

FfcmdpBWQAA5Qlw

En aquest sentit, la ministra ha destacat la importància de “repensar” la logística d'última milla i aprofitar les innovacions tecnològiques per a reduir les emissions, gestionar millor el trànsit i crear ciutats més amables on viure millor. “No es tracta només d'electrificar furgonetes, sinó de pensar en la logística des del punt de visa urbà, tenint en compte els fluxos, l'espai, les actituds dels consumidors i la convivència amb els veïns. Estem vivint un moment d'oportunitats disruptives per a transformar les nostres ciutats, reindustrialitzar la nostra economia, i la logística 4.0 té un paper central. Parlem de posar els avanços tecnològics al servei de l'optimització dels processos logístics”, ha assegurat Raquel Sánchez.

Característiques tècniques

L'aprovació de les obres en el Consell de Ministres del dimarts permetrà desenvolupar les actuacions necessàries per a concloure les obres, parcialment executades, de la prolongació de l'Autovia del Baix Llobregat, connectant l'autovia A-2 amb l'autopista C-32 mitjançant la nova autovia B-25, així com la millora en set zones de l'actuació:

-Tronc i Nus de Sant Boi de Llobregat-Cornellà. És el nus central del projecte, ja que inclou la nova autovia B-25, permetent una millor connexió de les carreteres C-32, C-245, BV-2002 i el viari urbà de Sant Boi.

-Nus de Cornellà, duplicant el ramal actualment existent.

-El nus de Sant Boi Nord, en la carretera BV-2002 amb el viari urbà de Sant Boi de Llobregat.

-L'enllaç de Sant Boi Sud, en l'autopista C-32 amb el polígon industrial de Ses Salines a Sant Boi de Llobregat.

-Nus C-32 amb C-31c, que permetrà nombrosos moviments locals.

-L'enllaç de Mas Blau, en l'autovia C-32b amb el polígon industrial i viari urbà del Prat de Llobregat.

-El projecte inclou la finalització del vial del Centre Direccional al Prat de Llobregat i la duplicació de carrils en el vial de connexió de les carreteres BV-2002 i BV-2005, de la Diputació de Barcelona, amb l'enllaç 602 de l'autovia A-2 a l'altura de Sant Vicenç dels Horts, juntament amb la construcció de dos ramals de connexió directa amb els propis de l'enllaç sense haver de passar per la seva glorieta.

També es projecten uns 750 metres (m) de carril-bici amb 3 m d'amplària, que s'amplia a 5 m al sud del riu Llobregat, discorrent al llarg del traçat de la carretera B‑25 des del camí d'accés a la ETAP de Sant Joan Despí fins a la glorieta de La Parellada a Sant Boi de Llobregat.

S'actua sobre vint-i-quatre estructures, ja siguin de nova construcció, o ampliacions, modificacions o substitucions dels sistemes de contenció de les existents, constituint els enllaços a diferent nivell i donant permeabilitat a l'autovia enfront dels cursos d'aigua, carreteres, vies de ferrocarril i camins interceptats pel traçat.

En discórrer l'autovia per una zona peri-urbana, destaca la necessitat de desviar i reposar nombrosos serveis afectats: línies elèctriques, inclòs REE i telefòniques, conduccions de proveïment i sanejament d'aigües, canals de reg, conduccions de gas, etc.

Estadi del Tren del Delta

Així mateix, durant la seva intervenció, la titular de Mitma s'ha referit als diversos projectes i actuacions previstes en la zona com l'estudi d'alternatives per al futur Tren del Delta, la signatura de contracte del qual es va produir la setmana passada i que permetrà disposar d'una connexió sostenible i d'alta capacitat entre Castelldefels, Gavà, Viladecans i Sant Boi de Llobregat.

FfcmczjXgAQECwa

“Teníem un projecte pensat amb criteris precrisis i avui imperen altres valors en la planificació. Volem definir un projecte realista, factible i sostenible per a donar resposta a les necessitats de la comarca, i així ho fem amb tots els projectes previstos, com la nova línia de Rodalies a l'aeroport, el soterrament de Sant Feliu, la remodelació de l'estació de Molins o el carril bus de la B-23”, ha assenyalat la ministra.

En referència als projectes per als pròxims anys en la xarxa viària de la comarca, Raquel Sánchez ha posat l'accent en la millora de les connexions entre Molins de Rei, Sant Vicenç dels Horts i Pallejà, les noves connexions entre la B-40, l'A-2 i l'AP-7 o la continuació de la Variant de Vallirana en Els Cassets d’en Muntaner.

Redacció / Fotos: Mitma-Google Maps